تاریخ انتشار۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 222856

بازداشت رهبر داعش در شمال شرق لیبی

محمد صدر التاجوری که از وی به عنوان رهبر داعش در شهر صبراته و مناطق شمال غربی لیبی یاد می‌شود، شامگاه چهارشنبه درخانه‌اش در حومه شهر تاجورا بازداشت شد.
بازداشت رهبر داعش در شمال شرق لیبی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نیروهای امنیتی لیبی توانستند رهبر داعش در شهر صبراته را دستگیر کنند؛ اقدامی که می‌تواند پیش‌روی‌های این گروه تروریستی در مناطق شمال غربی لیبی را با مشکل مواجه کند.

وی در روزهای اخیر داعش توانسته بود پیشروی‌های چشم‌گیری در مناطق شمال غربی لیبی و در نزدیکی طرابلس پایتخت این کشور به دست بیاورد و وارد مرکز شهر صبراته شده بود.

بنابر اعلام مسئولان لیبیایی، نیروهای امنیتی این کشور همچنین توانسته‌اند سالم العامری، ملقب به ابوزید معاون التاجوری را نیز دستگیر کنند. چند تن دیگر از فرماندهان اصلی داعش در شمال لیبی نیز در میان افرادی هستند که نیروهای لیبایی توانسته‌اند آنها را دستگیر کنند.

در درگیری‌های شدید میان گروه تروریستی داعش و نیروهای محافظ شهر صبراته در روز سه شنبه چندین تن کشته شدند و داعشی ‌ها توانستند ساختمان اطلاعات و بیمارستان دولتی در مرکز این شهر را به اشغال خود درآورند.

داعش در حملات خود دست به جنایت‌های فجیعی نیز زد و به محض ورود به مرکز صبراته 11 تن از نیروهای امنیتی را سر برید و شش تن دیگر را با گلوله از پای درآورد. گفته می‌شود نیروهای داعش هم اکنون از مرکز صبراته عقب نشینی کردند.

داعش همچنین در شهر بنغازی در شمال شرق لیبی که دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود نیز در روزهای اخیر تلفات سنگینی را متحمل شده است.
 
https://taghribnews.com/vdccpiqie2bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی