تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 252655

مراسم معارفه مدیر عامل جدید خبرگزاری تقریب

جلسه معارفه مدیر عامل جدید خبرگزاری تقریب، امروز با حضور جمعی از مسؤولان مجمع تقریب مذاهب و کارکنان خبرگزاری تقریب؛ در محل این خبرگزاری برگزار شد.
مراسم معارفه مدیر عامل جدید خبرگزاری تقریب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جلسه معارفه"رضا شاکری" مدیر عامل خبرگزاری تقریب، با حضور حجت الاسلام و المسلمین "سید موسی موسوی" قائم مقام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، "محمد رضا ربیعی" مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب و مدیر کل حوزه ریاست مجمع، "حسین نصیری" مشاور دبیر کل مجمع و مدیر کل حراست مجمع، "محمد رضا گلرو" معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب و جمعی دیگر از مسؤولان مجمع تقریب و کارکنان خبرگزاری تقریب برگزار شد.

در ابتدای این نشست "محمد رضا ربیعی" مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب، با بیان اهمیت رسانه و ابزارهای اطلاع رسانی، در نقل و انتقال پیام در عصر ارتباطات؛ به سابقه ده ساله خبرگزاری تقریب اشاره کرد و گفت: مجمع تقریب در نیل به اهداف خود در مسیر وحدت جهان اسلام و تقریب مذاهب به ظرفیت محوری این خبرگزاری نیازمند است و امیدواریم ایفای نقش خبرگزاری در راستای اهداف تقریب و وحدت روز به روز بیشتر شود.

در ادامه این جلسه "سید موسی موسوی" قائم مقام دبیر کل مجمع تقریب، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول، بر اهمیت وجود رسانه تقریب در شرایط کنونی جهان اسلام تأکید کرد.

وی افزود: در میان مجموعه رسانه ها، رسانه هایی هستند که مهمتر از بحث خبر رسانی، تحلیل وقایع و سوق دادن آن به صورت یک سرمشق برای جامعه را دنبال می کنند که سودمندتر و البته دشوار تر است و الان استکبار و جریانهای مثبت و منفی با تحلیلهای رسانه ای درست یا غلط حکومت می کنند؛ رسانه تقریب هم بیشتر از اینکه بحث خبر رسانی داشته باشد؛ بحث تحلیل حوادث در راستای وحدت و تقریب مذاهب را در دستور کار دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما زمانی را پشت سر گذاشتیم که شاید به دلیل شرایط جامعه اسلامی در میان نخبگان جامعه، جستجوی خبرهای تقریبی کمتر وجود داشت و تلاشهای تقریبی تقریبا در انزوا بود؛ کنگره ها و کنفرانسها و نوشته ها و ... کمتر به موضوع تقریب می پرداخت و اگر کسی دم از تقریب مذاهب می زد، شنونده ای نداشت؛ اما در شرایط کنونی جهان اسلام و جنگ و خونریزی و  کشتارها و ضربه ای که جریانهای تکفیری به پیکره اسلام وارد کرده اند؛ بحث وحدت و تقریب مذاهب، بیشتر احساس می شود و نه تنها غربت گذشته خود را ندارد، بلکه حتی کسانی که به این بحث معتقد نیستند، احساس می کنند که بحث تقریب مذاهب، بحث مطرح  و فرهنگ روز است و مورد ستایش و یا نقد است.

موسوی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که رسانه تقریب می تواند با استفاده از نیروهای با تجربه و ارزنده به عنوان یک رسانه محوری در کشور مطرح شود و رسانه های دیگر هم از این رسانه، خبرهای تقریبی را انتقال دهند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با عنایت ویژه ای که "آیت الله اراکی" دبیر کل مجمع تقریب به خبرگزاری دارند و سفارشهایی که برای تقویت این خبرگزاری می کنند، خبرگزاری تقریب بتواند موفقتر از گذشته عمل کند، نیازهای مخاطبین را مرتفع سازد و با تحلیلهایی که ارائه می کند، مخاطب بیشتری جذب کند و در مقابل نهادهای دیگری که در این زمینه فعالیت می کنند، محوریت خود را حفظ کند و  جایگاه حقیقی خود را بیابد.

حجت الاسلام موسوی در پایان از تلاشهای "سعید فانیان" مدیر عامل سابق خبرگزاری تقریب، تشکر و قدردانی کرد؛ سپس متن حکم انتصاب آقای شاکری به سمت دبیر کلی خبرگزاری تقریب که به امضای آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب رسیده بود، توسط آقای محمد رضا ربیعی قرائت شد.

در پایان این جلسه " رضا شاکری" مدیر عامل جدید خبرگزاری تقریب، با بیان سوابق 25 ساله خود در صد ا و سیما و در بخش، خبر، تولید، برنامه ریزی، نظارت و ... ابراز امیدواری کرد تا بتواند انتظارات دبیر کل مجمع تقریب در خبرگزاری تقریب را برآورده کند و مجموعه همکاران در خبرگزاری با وفاق و همدلی جهت پیشبرد آرمانهای وحدت گرا و تقریبی تلاش کنند.


تهیه و تنظیم خبر: زهرا غلامی
https://taghribnews.com/vdccpiqip2bqpe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی