تاریخ انتشار۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 212055

واکنش مراکز اسلامی غرب به حوادث تروریستی اخیر

مراکز اسلامی شهرهای مختلف جهان، با ابراز تأسف از حوادث تروریستی اخیر در لبنان و فرانسه، مخالفت صریح خود را با اقدامات گروه تروریستی داعش اعلام کردند.
واکنش مراکز اسلامی غرب به حوادث تروریستی اخیر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مسلمانان شهرهای مختلف آمریکا با برگزاری مراسم‌های دعا و روشن کردن شمع به یاد کشته‌ شدگان حملات تروریستی اخیر در بیروت و پاریس، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و انزجار خود را از اقدامات گروه تروریستی داعش اعلام کردند.

مسلمانان ایالت میشیگان آمریکا با حضور در مرکز اسلامی شهر دیربورن، شمع‌هایی را که در کنار هم روی  زمین کلمه "humanity" (به معنای انسانیت) نشان می‌دادند، روشن کردند.
به گفته مدیر اجرایی مرکز اسلامی شهر دیربورن این مراسم به یاد قربانیان حملات تروریستی اخیر در لبنان و فرانسه برگزار شد.

در شهر "تولیدو" در ایالت اوهایو آمریکا نیز مراسم یادبودی برای کشته ‌شدگان حملات خونین در بیروت و پاریس برگزار شد، مسلمانان برای قربانیان این حوادث شمع روشن و اعلام کردند که در کنار سایر مردم جهان در مقابل گروه تروریستی داعش ایستاده‌اند.

شعبه اوکلاهامای سازمان روابط مسلمانان آمریکا هم مراسمی با عنوان "دعا برای صلح" با حضور پیروان ادیان مختلف برگزار کرد؛ در این مراسم، رهبران  و شخصیت‌های مذهبی ادیان مختلف شهر اوکلاهاما سیتی حضور داشتند.

مسلمانان انگلستان هم مراسم‌ مشابهی در مراکز اسلامی خود برگزار و برای صلح دعا کردند؛ از جمله مراسم دعایی در مسجد مرکزی "هارو" در شمال غربی لندن برگزار شد و اعضای این مسجد، تأسف و اندوه خود را در پی این رویدادهای غم‌انگیز، ابراز داشتند.
مسجد مرکزی هارو در بیانیه‌ای، همبستگی خود را با قربانیان این حملات اعلام کرد؛ در این بیانیه آمده است: ما برای قربانیان این حملات، خانواده هایشان و تمام کسانی که در پی این حوادث دهشتناک در پاریس و لبنان آسیب دیده‌اند، دعا می کنیم. این حملات تروریستی علیه مردم بیگناه را به شدت محکوم و اعلام می‌کنیم که این اقدامات هیچ جایگاهی در دین اسلام نداشته است و اعضای گروه تروریستی داعش به هیچ عنوان رهروان واقعی اسلام نیستند.
https://taghribnews.com/vdccpiqip2bqsx8.ala2.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی