تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۸
کد مطلب : 197459
رضا میرابیان؛

اسرائیل دشمن درجه یک جهان اسلام و بشریت است

دستاورد راه پیمایی روز قدس، این است که نشان می دهد مسئله قدس فراموش نشده و هرگز فراموش نخواهد شد.
اسرائیل دشمن درجه یک جهان اسلام و بشریت است

رضا میرآبیان، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار تقریب(تنا) با ذکر این مطلب که قدس همچنان مشکل اصلی و اولیه جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: به رغم تلاش هایی که می شود تا روابط برخی کشورهای اسلامی و عرب را با اسرائیل عادی سازی کنند، اسرائیل همچنان دشمن درجه یک جهان اسلام و بشریت به شمار می رود.
 
میرآبیان مسئله قدس و مسجدالاقصی را مسئله ای اسلامی و جهانی دانست و گفت: این مسئله، یک مسئله عربی نبوده و مربوط به کل بشریت می باشد؛ چرا که مسجد الاقصی هم برای مسلمانان است و هم برای دیانت مسیحیت و یهودیت. صهیونیسم مسجد الاقصی را به گروگان گرفته و به تصرف درآورده و با این کار در واقع به ادیان الهی اهانت کرده است.
 
وی افزود: در آنجا به اتباع ادیان الهی اهانت و از برگزاری نماز ممانعت مي شود ولی برپایی مراسم روزقدس نشان دهنده این است که روز قدس یا مسجد الاقصی همچنان مسئله محوری و اصلی جهان اسلام، جهان عرب، بشریت و ادیان الهی است.
 
میرآبیان تصریح کرد: آنچه که امروز، چالش جهان اسلام محسوب می شود، جریان تکفیر و افراط گرایی است. روز قدس مناسبت بسیار مناسبی هست که بشود با این جریان انحرافی که در اسلام پدیدار شده است، مبارزه کرد.
 
وی گفت: جریان انحراف و تکفیر را قدرت های بزرگ و مرموز منطقه حمایت و پشتیبانی مي کنند و به نظر می رسد که روز قدس مناسبت بسیار خوبی باشد که  هم بتوان با این چالش جدی رویارویی کرد و هم اینکه جریان هایی که پشت این ماجرا قرار گرفته اند، شناخته شوند و معلوم گردد که چه دست های نامبارکی، جهان اسلام را دچار این معضل کرده اند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه، روز قدس را محور و مرکز وحدت جهان اسلام و بشریت دانست و تاکید کرد: مسجد الاقصی مظهر وحدانیت ادیان الهی است، بنابراین هیچ چیز بهتر از این روز نیست که در جهان اسلام وحدت ایجاد شود و جریان های انحرافی و تکفیری که جهان اسلام الان با آن روبرو هست را کنار بزنند و به دور از حب و بغض ها، الفت و محبت در بین جهان اسلام برقرار تا وضعیت منطقه از این وضعیت ناهنجار و دلخراشی که با آن رو به رو ست، خارج شود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdccpmqso2bqo08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی