تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 289358
دبیرکل اتحادیه جهان اسلام:

صدور فتوا باید مبتنی بر پژوهش‌ها و مستندات فقهی و علمی باشد

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام ضمن تأکید بر ضرورت کنترل نهادهای دینی بر عرصه فتوا، اظهار داشت: نبود قوانین مشخص برای کنترل بر عرصه فتوا تأثیر سلبی بر صلح، امنیت و ثبات جامعه اسلامی دارد.
صدور فتوا باید مبتنی بر پژوهش‌ها و مستندات فقهی و علمی باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"محمد عبدالکریم العیسی" دبیرکل اتحادیه جهان اسلام و از علمای اهل سنت عربستان سعودی در سومین کنفرانس "نقش فتوا در ثبات جوامع" بر ضرورت کنترل نهادهای دینی بر عرصه فتوا تأکید کرد.

وی تصریح کرد: گفتمان فتوا با سابقه دیرین علمی‌ سبب آگاهی بخشی به مسلمانان می‌شود؛ آگاهی که از علم و حکمت نشأت گرفته و آنان را از شتاب‌زدگی در امر فتوا دور می‌سازد.

عبدالکریم العیسی بابیان این مطلب افزود:نبود قوانین مشخص برای کنترل بر عرصه فتوا، تأثیر سلبی بر صلح، امنیت و ثبات جامعه اسلامی دارد.

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در بخشی از سخنان خود گفت: مدارا با مردم و به دست آوردن قلوب مسلمین از توصیه‌های شریعت اسلامی است.

وی اظهار داشت:هجمه علیه نهادهای صدور فتوا و حمله به مفتیان و صاحب‌نظران عرصه فتوا، سبب این همه آشفتگی و ولنگاری شده است؛ افراد غیر متخصص علوم فراگرفته را در مسیر تأمین هوای نفسانی خود به کار می‌گیرند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از مفتیان گفت: صدور فتوا باید مبتنی بر پژوهش‌ها و مستندات فقهی و علمی باشد.
 
https://taghribnews.com/vdccpoqi42bq418.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی