تاریخ انتشار۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 211353

مردم مذاهب مختلف سیستان و بلوچستان، ارتباطات دوستانه ای با یکدیگر دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان پیشرفتهای فرهنگی و ادبی و مردم استان سیستان بلوچستان، به ارتباط خود بین مردم مذاهب مختلف این استان اشاره کرد و بر ضرورت شکل گیری وحدت واقعی در این استاد تأکید کرد.
مردم مذاهب مختلف سیستان و بلوچستان، ارتباطات دوستانه ای با یکدیگر دارند
" حسین مسکرانی"  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با حضور در غرفه  خبرگزاری تقریب مذاهب  و گفتگو با این خبرگزاری، پس از تشریح کلی وضعیت جغرافیایی  و وسعت این استان و شهرها و مناطق آن، به پیشرفتها  و استعداد های فرهنگی  و ادبی مردم این استان اشاره کرد.

وی با اشاره به تنوع مذهبی این استان گفت: ما در استان سیستان و بلوچستان، علاوه بر مذاهب شیعه و سنی، هندوها و سیک ها را داریم و همه  مذاهب تلفیق خوبی با هم دارند و مشکل خاصی بین آنها وجود ندارد.

وی با  بیان اینکه، نظام توجه خوبی به مردم این استان و فرقها و اقلیتهای مختلف از جمله قوم بلوچ داشته است و برای اعتماد بیشتر بسیاری از مسئولین استان از جمله فرماندارن، استانداران از خواهران و برادارن اهل تسنن انتخاب شده اند، از تصور نادرستی که در برخی از مناطق در مورد این استان وجود دارد، ابراز تأسف کرد.

مسکرانی در ادامه به توطئه های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مردم این استان اشاره کرد و گفت: علی رغم همه تلاشهای صورت گرفته دشمن در این زمینه، مردم استان ما روابط خوبی با هم دارند، فضای عمومی، فضای دوستی و توسعه است و وجود برخی اختلافات جزئی هم به دلیل برخی افراطی گریها است که باید از آنها پرهیز کرد و وحدت به معنی واعی کلمه شکل بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  از شخصیتهای تقریبی این استان از جمله مولوی عبدالحمید و فعالیتهای تقریبی آنان یاد کرد و گفت: اهالی اهل سنت، ارادت خاصی به اهل بیت و به ویژه امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) دارذ و همواره بر تکریم اهل بیت پیامبر (ص) تاکید ویژه دارند.

مسکرانی در پایان به فعالیتهای عمرانی  صورت گرفته در این استان، اشاره کرد و گفت: فعالیتهای انجام شده در این زمینه از جمله، ایجاد مدرسه برای دانش آموزان محروم از تحصیل و خدمات حوزه پتروشیمی  و گاز و ....در مناطق مختلف و همچنین تبادل اقتصادی با کشورهای همسایه، تا حدی موجب کاهش مهاجرت مردم استان به کشورهای همسایه شده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdccpsqi12bqs18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی