تاریخ انتشار۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 200454

واکنش فعالان فلسطینی به هتک حرمت مقبره مسلمانان در قدس اشغالی

تنا
دو فعال فلسطینی در واکنش به هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مقبره تاریخی مسلمانان در قدس اشغالی، این اقدام نژادپرستانه را محکوم کردند.
واکنش فعالان فلسطینی به هتک حرمت مقبره مسلمانان در قدس اشغالی

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی به تازگی در اقدامی نژادپرستانه، قسمتی از مقبره تاریخی "مامن الله" که محل دفن مسلمانان مشهور تاریخ است را تبدیل به کافی شاپ کرده است.
 
در واکنش به این اقدام، "ابو زهره" عضو هیئت عالی اسلامی فلسطین، درگفتگو با خبرنگار تقریب خاطرنشان کرد: آنچه در این مقبره تاریخی رخ داده است، هتک حرمت آشکار اموات مسلمانان است.
 
وی افزود: مسئله فقط ساخت کافی شاپ نیست و قرار است در این محل، سالن مخصوص میهمانی های شبانه و همچنین یک سرویس بهداشتی عمومی نیز ساخته شود.
 ابو زهره تأکید کرد: این کار، هتک حرمت میراث انسانی و جهانی است و باید کشورهای جهان محکوم کنند.
 
وی خاطرنشان ساخت: ما از دولت فلسطین خواسته ایم تا به مسئولیت خود عمل کند و این هتک حرمت را به سازمان یونسکو اطلاع دهد تا جلوی افزایش چنین اعمالی گرفته شود. زیرا این مقبره جزئی از میراث تاریخی مسلمانان است و حفظ کرامت انسانی در هرصورت واجب است.
 
از سوی دیگر، "نضال ابودیاب"، عضو دبیرخانه تجمع "بالقدس یهتدون" نیز در گفتگو با خبرنگار تقریب تأکید کرد: دشمن صهیونیستی و بازوانش یعنی شهرک نشینان صهیونیست، از گذشته تاکنون حملات گسترده ای برای تسلط بر مسجد الاقصی اجرا کرد و افراد بسیاری را در حبس خانگی قرارداده اند به گمان اینکه این روش ها، مردم قدس را مجبور به تسلیم و سرفرود آوردن در برابر صهیونیست ها می کند.
 
ابو دیاب تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از سکوت جهانی در برابر این اقدامات استفاده می کند تا بتواند سلطه خود بر مسجدالاقصی را تحکیم بخشد.
 
این فعال فلسطینی با تأکید بر اینکه این تلاش ها راه به جایی نخواهد برد، خاطرنشان کرد: مردم بیت المقدس به همراه برادران فلسطینی خود آماده دفاع از قبله اول مسلمانان و ادامه مسیر مبارزه مستمر خود هستند و خون خود را در راه مسجد الاقصی فدا می کنند.
 
https://taghribnews.com/vdccpxqi02bqx08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی