تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 180051
پاتریک کاکبورن روزنامه نگار انگلیسی

آیا یک نفر پیدا می شود پرچم "من نیجریه ای هستم " را بلند کند؟

تنا-لندن
افرادی که مدعی اند با تروریسم مخالفند و در اعتراض به کشتار در نشریه فرانسوی، خود را شارلی ابدو می نامند، چرا برای قربانیان کشتار گروه بوکو حرام در نیجریه کاری صورت ندادند؟
آیا یک نفر پیدا می شود پرچم "من نیجریه ای هستم " را بلند کند؟
روزنامه ایندیپندنت نوشت : جهان، با تمرکز بر کشتار 17 نفر در پاریس، کشتار دو هزار نفر را به دست گروه تروریستی شبه القاعده در نیجریه نادیده گرفت. به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، پاتریک کاکبورن روزنامه نگار وخبرنگار معروف انگلیسی در مقاله ای نوشت افرادی که مدعی اند با تروریسم مخالفند و در اعتراض به کشتار در نشریه فرانسوی، خود را شارلی ابدو می نامند، چرا برای قربانیان کشتار گروه بوکو حرام در نیجریه کاری صورت ندادند؟

به نوشته کاکبورن، اگرچه دولت ها و ملت ها با تروریسم مخالفت و مقامات 40 کشور در مراسم یادبود قربانیان وقایع پاریس شرکت می کنند، اما تبلیغات بیش از اندازه درباره کشته شدن 17 نفر درحملات پاریس، ( آن وقایع را مشابه حملات 11 سپتابر 2001 نامیدن) به نفع القاعده و دیگر سازمان های تروریستی است. 
به نوشته نویسنده ایندیپندنت، سه تروریستی که در کشتارهای پاریس دست داشتند، اکنون در صدر اخبار جهان قرار دارند، اقداماتشان موجب شده است تا میلیون ها نفر به خیابان ها کشیده شوند، ده ها رهبر جهان را به پاریس کشاندند و ده ها هزار پلیس و نیروی نظامی فرانسه را به حرکت در آوردند. با این وضعیت، آن سه جوان باید احساس غرور کنند که تا این حد موثر بودند و به همین علت، واکنش رسانه و دولت ها ممکن است اثر معکوس داشته باشد.
پاتریک کاکبورن می گوید: یوری آونری (Uri Avnery)، از فرماندهان رژیم صهیونیستی دراین باره گفته : " برای تروریست های احتمالی در اروپا و آمریکا، این تبلیغات گسترده ممکن است دستاورد عظیمی به حساب آید و آنان به صورت انفرادی یا در گروه های کوچک دعوت شوند این قبیل اقدامات را در جاهای دیگر صورت دهند . 
تروریسم، ترویج هراس است . سه نفر در پاریس، قطعا توانستند به این هدف دست یابند زیرا مردم فرانسه را ترساندند. اگر سه نفر بدون آموزش های خاص قادر به این کار شدند، آن گاه 30 یا 300 نفر چه خواهند کرد!"  

به نوشته کاکبورن، تمرکز بر کشتار پاریس همچنین موجب شد تا کشتار هزاران نفر به دست سازمان های شبه القاعده در نیجریه مورد غفلت قرار گیرد. سازمان هایی که می توانند هم اکنون در خاورمیانه، شمال آفریقا، افغانستان، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و شمال شرق نیجریه، دست به کشتارهای مشابه بزنند.
نویسنده ایندیپندنت نوشت منافع فرانسه، انگلیس و آمریکا ایجاب می کند که دولت های این کشورها، به اقدامات تروریستی در دیگر مناطق نیز توجه کنند زیرا آثار اقدامات سازمان شبه القاعده، در اروپای غربی رو به افزایش است . 
کاکبورن نوشت گروه بوکوحرام، اخیرا بیش از دو هزار نفر را در شمال شرق نیجریه کشت و براساس تصاویری که سازمان عفو بین الملل منتشر کرد، دو شهر را ویران کرد اما با این که قاتلان در نیجریه و فرانسه، اعتقادات و روش های یکسان داشتند، جهانیان به کشتارهای نیجریه توجه نکردند بلکه فقط به قربانیان پاریس مشغول شدند.
https://taghribnews.com/vdccpxqss2bq4x8.ala2.html
مرجع : روزنامه ایندیپندنت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی