تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 214611

داعش پروژه اي غربي /اسلام هراسي در سلطه طلبي و منافع غرب ريشه دارد

شماری از محققان درکنفرانس "اسلام هراسی چهره درحال تغيير نژادپرستي " در لندن با بیان اینکه سیاست سلطه گرایانه غرب منجر به تشدید فضای تنفر و پیش داوری منفی علیه مسلمانان شده و داعش پروژه غربی ها بعد از جنگ سرد است.
داعش پروژه اي غربي /اسلام هراسي در سلطه طلبي و منافع غرب ريشه دارد

                                                                
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در این کنفرانس که عصر شنبه و به همت كميسيون حقوق بشر اسلامي انگليس برگزار شد، رامون گروسفوگل " ( Grosfoguel Ramon  ) دانشيار مطالعات نژادي در دانشگاه كاليفرنيا در سخناني اسلام هراسي را محصول تاريخ سلطه گرايي و منفعت طلبي هاي غرب دانست و گفت : "پس ازآنكه جنك سرد به پايان رسيد و شوروي دچار فروپاشي شد- غربي ها- دشمن فرضي جديدي را براي خود دست وپا كردند: يعني داعش  ".

وي ادامه داد: گروه هاي تكفيري به سردستگي داعش با ايجاد بي ثباتي و گسترش حملات تروريستي در  منطقه خاورميانه و نيز اروپا- در حال حاضر دشمن جديد غرب معرفي شده است و آن ها (دول غربي ) با اين بهانه منافع خود را
تامين مي كنند.

اين استاد دانشگاه كاليفرنيا در تشريح مساله گفت : از طرفي شركت هاي تسليحاتي در آمريكا به جنك نياز دارند تا اسلحه شان را بفروشند: از طرف ديگر صهيونيست ها مي خواهند غرب  دائم از مسلمانان در واهمه باشد تا آنها با خيال راحت به جنايت هايشان در فلسطين ادامه دهند؛ از سوي ديگر- جريانات تكفيري و وهابي عربستان سعودي با نسخه اسلام افراطي شان به ساير كشورهاي منطقه حمله كرده - ايجاد ناامني مي كنند و با حمايت از انديشه هاي افراطي بر طبل اسلام هراسي مي كوبند: لذا همان طور كه مي بينيد در پشت اسلام هراسي پول زيادي نهفته است.
 
وي در سخنانش خاطرنشان ساخت : در طرح " اسلام هراسي غرب، رسانه ها و دستگاه هاي نظامي " اصلي ترين ابزار گسترش و ترويج فضاي تنفر عليه مسلمانان در غرب به شمار مي آيند.

اين فعال مدني بابيان اينكه غرب سياست + تفرقه انداز و حكومت كن " را در پيش گرفته است و خود را حاكم كره زمين مي داند تصريح كرد: سياست مظلوم نمايي مسلمانان به تنهايي  ابزار مناسبي براي احقاق حقوقشان نخواهد بود.

وي موثرترين راه خروج از بحران اسلام هراسي را مقابله به مثل با سياستمداران غربي دانست و افزود: درحالي كه مسلمانان به افراط گرايي محكوم مي شوند؛ آن ها بايد با اشاره به جنايت هاي گسترده غرب در منطقه و آشكار ساختن حمايت هاي پنهانشان از رژيم هاي سركوبگر آن ها را متهم كنند.

گروسفوگل بابيان اينكه منافع اقتصادي در ساختار حكومتي غرب به شدت ريشه دوانده است ، تصريح كرد: اين ساختار كاملات بي منطق است و نمي توان با آن به طور منطقي وارد مذاكره شد، بايد از پايه و اساس با ساختار حكومت غرب چالش و آن را متحول کرد.

كتي سيان " ( Sian Katy ) استاد جامعه شناسي دانشگاه + يورك " نيز در سخناني به تحقيقاتش درزمينهـ تاثيرات اجتماعي طرح "پرونت "( طرح دولت ديويد كامرون در مبارزه با تروريسم و افراط گرايي )  در جامعه آموزشي انگليس اشاره كرد و اظهار داشت : ما متوجه شديم كه طرح پرونت سبب گسترش جاسوسي عليه مسلمانان - تشديد تبعيض نژاد و نهادينه ساختن اسلام هراسي در انگليس شده است. 

وي به عنوان نمونه به بازجويي دانشجويي به نام محمد فروغ" اشاره كرد كه به دليل مطالعه كتابي درباره تروريسم به عنوان بخشي از تحقيقاتش در دانشگاه مورد بازجويي مقامات امنيتي انگليسي قرار گرفت. 

اين استاد دانشگاه تنها راه مقابله با اسلام هراسي را حذف قوانين تحريك كننده و به اصطلاح مبارزه با افراط گرايي دانست و تصريح كرد: غرب از اينكه اسلام پايه هاي حكومتشان را متزلزل مي كند و نشان مي دهد كه آن ها قلب دنيا نيستند و همه انسان ها باهم برابر هستند از اسلام مي ترسد.

"حاتم بازيان " (Bazian Hatem) استاد شرق شناسي دانشگاه كاليفرنيا نيز در سخناني عنوان كرد كه غرب باهر جرياني كه هژموني اش را در دنيا تحت شعاع قرار دهد مبارزه مي كند.

وي تاكتيك سياستمداران غربي را از ديرباز بزرك نمايي دشمن فرضي برشمرد و اظهارداشت كه اكنون اسلام قرباني منافع غرب شده است. 

مسعود شجره - رئيس كميسيون حقوق بشر اسلامي نيز در حاشيه اين كنفرانس به خبرنگار ايرنا گفت : ما در اين كنفرانس فقط بيان نمي كنيم كه اسلام هراسي وجود دارد بلكه مي گوييم كه اين پديده به شدت در حال گسترش است و به صورت يك غده سرطاني در غرب درآمده است . ما همچنين تلاش كرديم تا دلايل اسلام هراسي را موردتوجه قرار دهيم و بگوييم كه اسلام هراسي نوعي تبعيض نژاد است. 

وي افزود: ما در گزارشي كه از وضعيت اسلام هراسي در انگليس در ماه گذشته منتشر كرديم - گفتيم روند اسلام هراسي و فضاي تنفر عليه مسلمانان در غرب به شدت رو به گسترش است و مهم تر اينكه سياستمداران غربي به آن دامن می زنند.
شجره با اشاره به اظهارات گستاخانه "دونالد ترامپ"- نامزد جمهوري خواه  كه گفته بود مسلمانان بايد از ورود به خاك آمريكا منع شود افزود: او سخنان اسلام هراسانه مي گويد اما همچنان معروف است حتي زماني كه در رابطه با اظهارات وي بحت مي شوند فقط سووال مي شود كه آيا او راست مي گويد يا نه ؟ اين نشان مي دهد كه تنفر عليه مسلمانان يك واقعيت است.
 
وي در پايان بابيان اينكه استمرار اين رويه سبب آسيب رساندن به بافت جامعه خواهد شد، افزود: ما بايد مردم را از عواقب اين پديده شوم آگاه كنيم تا در دام آن گرفتار نشوند.

همزمان با اين كنفرانس نشست مشابهي در شهر ادينبورو اسكاتلند باهدف بررسي راهكارهاي مقابله با اسلام هراسي سازمان يافته برگزار شد.
 
https://taghribnews.com/vdccs0qis2bqse8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی