تاریخ انتشار۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 184516
روزنامه دیلی تلگراف

خشونت های وحشیانه داعش افکار عمومی را دچار شوک کرده است/کاهش حامیان مالی داعش

تنا-لندن
دراثر جنگها ودرگیری های چهار سال گذشته در سوریه نزدیک به 12 میلیون نفر بی خانمان وآواره شده اند که از این تعداد 3/8 میلیون نفر به کشورهای همسایه مانند ترکیه ، لبنان و اردن پناهنده شده اند واین موضوع شرایط خطرناکی را برای پیوستن افراد داوطلب از میان آنها به داعش فراهم می کند.
خشونت های وحشیانه داعش افکار عمومی را دچار شوک کرده است/کاهش حامیان مالی داعش
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا )از لندن، روزنامه دیلی تلگراف به نقل از رئیس سازمان جاسوسی آمریکا نوشت: اهداء کمکهای مالی هواداران داعش، به این گروه تروریستی کاهش چشمگیری یافته است .
جیمز کلاپر گفته است خشونت های وحشیانه داعش مانند بریدن سر وسوزاندن گروگان هایش افکار عمومی را در خاورمیانه و جهان دچار شوک کرده است وبه همین خاطر بسیاری از کسانی که قبلا به این گروه کمک مالی می کردند دیگر حاضر به حمایت مالی از آنها نیستند.وی می افزاید اما واقعیت این است که این کمکها تنها 1% نیازهای مالی داعش را تشکیل می دهد در حالی که آنها هم اینک بخش عمده نیاز مالی خود را از طریق سرقت بانکها ،باج گیری ،قاچاق و فروش نفت در مناطق تحت کنترل خود تامین می کنند.
روزنامه دیلی تلگراف در ادامه می نویسد ، امارات متحده عربی ،قطر وعربستان سعودی متهم هستند که برای مدت طولانی کمک های مالی به داعش می کردند اما این دولتها همواره این اتهام را رد کرده اند.
در همین ارتباط سال گذشته جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به خاطر ایراد اتهام به کشورهای امارات ،قطر ،عربستان وترکیه مبنی بر حمایت از داعش،پس از آنکه با اعتراض این کشورها مواجه شد از آنها عذرخواهی کرد.
رئیس سازمان جاسوسی آمریکا همچنین یادآور شده است که داعش برای جذب نیرو در حال تبلیغات است واین نگرانی وجود دارد که آنها بتوانند از میان سیل عظیم پناهندگانی که در منطقه هستند افراد مورد نیاز خود را استخدام کنند.
روزنامه دیلی تلگراف می نویسد،دراثر جنگها ودرگیری های چهار سال گذشته در سوریه نزدیک به 12 میلیون نفر بی خانمان وآواره شده اند که از این تعداد 3/8 میلیون نفر به کشورهای همسایه مانند ترکیه ، لبنان و اردن پناهنده شده اند واین موضوع شرایط خطرناکی را برای پیوستن افراد داوطلب از میان آنها به داعش فراهم می کند.
https://taghribnews.com/vdccs0qse2bq4p8.ala2.html
مرجع : روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی