تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : 164419
آیت الله اراكی:

پاداش روزه داری ذات اقدس الهی است/ در قبال مردم غزه وظیفه ای سنگین داریم

تنا – اختصاصی
دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این كه روزه گرفتن زمینه را برای دیدار با خداوند آماده می كند، تاكید كرد: پاداش روزه داری خود ذات اقدس الهی است.
پاداش روزه داری ذات اقدس الهی است/ در قبال مردم غزه وظیفه ای سنگین داریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراكی" امروز چهارشنبه در سخنانی در دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ایام ماه مبارك رمضان و آداب روزه داری،‌اظهار داشت: در روایات و احادیث بسیار نسبت به بركات و پاداش های روزه داری سخن به میان آمده است.
 
وی با اشاره به حدیث نبوی كه خداوند فرمود: الصَّومُ لی، وأنَا أجزی بِهِ خاطرنشان كرد: منظور این حدیث این است كه خداوند پاداش روزه داری را ، "خود" بيان می كند؛ همچنان كه اگر پاداش سایر اعمال لذتهای دائم بهشتی باشد برای این عبادت بزرگ پاداش برتر یعنی ذات اقدس الهی می باشد.
 
آیت الله اراكی با بیان این كه هیچ لذتی در جهان آفرینش برتر از دیدار با خدا نیست، گفت: یكی از كارهایی كه در شبهای قدر انجام می دهیم توسل به ۱۴معصوم برای قرب الهی است؛ امیدواریم از روزه ماه مبارك رمضان برای پیدا كردن راه رسیدن به خداوند متعال بهره گیریم.
 
وی افزود: شوق دیدار با خدا، مردم را در شبهای قدر به عبادتگاهها و مساجد می كشاند و این ناشی از جاذبه عجیب لقاء الهی است.
 
دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه بیان داشت: این معنا را فراوان داریم كه برترین پاداشها را كه خداوند متعال برای بندگانش در نظر می گیرد پاداش لقاء و دیدار است و در ادبیات عرفانی به "وصل" و رسیدن تعبیر شده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه ولی و رهبر در جامعه اسلامی تصریح نمود: در تفكر اسلامی یك شهر اسلامی داریم این شهر ضرورتا به معنای ساختمان و كوچه و ... نیست شهر اسلامی به این معناست كه كسانی كه عضو این شهر می شوند به یك نظام پیوند می خورند و ما از آن به ولایت تعبیر می كنیم. وقتی انسان به رهبر، امام، وجود مقدس نبی مكرم اسلام(ص) و اهل بیت مطهر ایشان پیوند بخورد و در این راه گام بردارد به آن آرمان شهر اسلامی دست خواهد یافت.
 
آیت الله اراكی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالشهای فراروی جهان اسلام در دوره كنونی خصوصا مسئله حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار داشت: امیدواریم وظیفه ای كه نسبت به مظلومان جهان اسلام و خصوصا غزه داریم به خوبی ایفا كنیم.
 
وی با بیان این كه در این راه وظیفه سنگینی بر دوش ماست، تاكید كرد:این وحشی گری كم سابقه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه تاب انسان را از انسان می برد؛ شركت در راهپیمایی روز قدس و اعلام موضع مشخص یكی از وظایف اساسی ماست و این به گفته خود فلسطینیان تاثیر گذار است.
 
دبیركل مجمع تقریب افزود:كسی كه در غزه تحت فشار است باید نسبت به راستین بودن راه مقاومت اطمینان داشته باشد و این اراده را باید تقویت كرد؛ استحكام اراده توسط راهپیمایی ها، موضع گیریها، اعلام حمایتها و... شكل عملی به خود می گیرد و تاثیر زیادی در تقویت روحیه مردم خواهد داشت و در این صورت پیروزی نیز از آن آنان خواهد بود.
 
وی با اشاره به بحران عراق، گفت: وضعیت عراق نیز مشابه مسئله غزه است؛ پشتیبان داعش اسرائیل است و امكانات نظامی و مالی از طریق كشورهایی مثل اردن و تركیه و با سرمایه اسرائیل به این گروه تكفیری تروریستی می رسد.
 
آیت الله اراكی گفت: در واقع تكفیریها و صهیونیستها هر دو یك جریان هستند كه در دو شكل نمود یافته اند و هردوی آنها از یك آبشخور مایه می گیرند؛ امیدواریم مردم عراق و فلسطین و سوریه و ... پیروز شوند و شاهد امنیت در جامعه اسلامی و جامعه بشریت باشیم.
 
دبیركل مجمع تقریب پس از سخنرانی خود از بخشهای مختلف دانشگاه بازدید و در نشست مشترك با رئیس و معاونان دانشگاه شركت و تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی را امضاء کرد.
 
بر اساس این گزارش این دیدار در راستای سیاست توسعه مناسبات علمی بین‌المللی دانشگاه و اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انجام گرديد.
 
آیت الله اراكی در این دیدار با تاكید بر بهره گیری از فضای علمی دانشگاه برای نهادینه كردن فرهنگ تقریب، تاكید كرد: یكی از مهمترین عرصه های تقریب كار علمی خصوصا در زمینه علوم انسانی است.
 
وی با برشمردن كارهای اساسی برای اقدام در زمینه علوم انسانی، اظهار داشت: باید در ۳زمینه اقدام لازم انجام گیرد اول آنچه كه تولید شده ساماندهی كنیم و اندیشه تولید شده را یكجا گردآوری كنیم؛ دوم نقد تولید دیگران است و لزوم برگزاری كرسی های نقد در دانشگاه و سوم تولید تئوریهای جدید می باشد.
https://taghribnews.com/vdccs0qso2bqe08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی