تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : 164815
ظریف در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد:

بهره گیری از ظرفیت عظیم کشورهای اسلامی برای حمایت و کمک به مردم غزه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی بر بهره گیری از ظرفیت عظیم کشورهای اسلامی برای حمایت و کمک به مردم غزه تاکید کرد.
بهره گیری از ظرفیت عظیم کشورهای اسلامی برای حمایت و کمک به مردم غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، "محمد جواد ظریف" در ادامه رایزنی های سیاسی خود با برخی مقامات کشورهای خارجی و سازمانهای بین المللی درباره اوضاع باریکه غزه، با "ایاد مدنی" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این گفت و گو ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به ایاد مدنی، بر خشم و انزجار افکار عمومی جهان به خصوص در جهان اسلام در روزهای مبارک ماه رمضان و در آستانه عید فطر از تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان معصوم و مظلوم فلسطینی تاکید کرد.

ظریف تحرک فوری و جدی سازمان همکاری اسلامی را برای استفاده از ظرفیت عظیم کشورها و ملتهای مسلمان با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای توقف فوری حملات ضروری دانست و افزود : هرگونه آتش بسی باید با رفع محاصره از باریکه غزه و تضمین عدم تکرار تجاوازت صهیونیستها همراه باشد.

وی اولویت فوری کنونی را ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه دانست و خواستار تحرک بین المللی برای ارسال کمکهای غذایی و دارویی به این منطقه شد.

وزیر امور خارجه هم چنین بر آمادگی دولت و مردم مسلمان و روزه دار ایران اسلامی برای ارسال فوری کمکهای انسانی به باریکه غزه، اعزام کادر پزشکی و پرستاری برای مداوای مجروحان فلسطینی و پذیرش مجروحان فلسطینی در ایران تاکید کرد.

علاوه بر آن، ظریف خواستار تلاش و هماهنگی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با اتحادیه عرب و مصر برای تسهیل و تسریع در روند کمک رسانی به مردم غزه شد.

وزیر امور خارجه با تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت ریاست دوره ای خود بر جنبش عدم تعهد ، برای برگزاری اجلاس کمیته قدس سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در تهران اعلام آمادگی کرد.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک متقابل فرارسیدن عید سعید فطر ، از تلاشها و تحرکات ایران در ظرفیت ریاست نم در حمایت از مردم غزه تشکر کرد.

ایاد مدنی همچنین بر آمادگی سازمان همکاری اسلامی برای تداوم رایزنی و مشورت با کشورهای موثر در جهان اسلام و همچنین تحرک در عرصه منطقه ای و بین المللی برای حمایت از مردم فلسطین و به خصوص توقف تجاوزات صهیونیستها به غزه تاکید کرد.

طرفین در این گفت و گو همچنین بر تلاش و همکاری مشترک کشورهای موثر عضو سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از خواسته فلسطینیان در رفع محاصره از باریکه غزه از جمله گشایش گذرگاه رفح تاکید کردند.
https://taghribnews.com/vdccs0qsp2bqe48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی