تاریخ انتشار۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۱
کد مطلب : 258316

هشدار ولد شیخ درباره خطر قحطی و گرسنگی در یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با بیان اینکه این کشور با خطر گرسنگی و قحطی مواجه است، گفت: کمبود مواد غذایی در یمن موجب گرسنگی شدید بیش از 18 میلیون تن شده است.
هشدار ولد شیخ درباره خطر قحطی و گرسنگی در یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "اسماعیل ولد الشیخ" در نشست شورای امنیت سازمان ملل  اظهار داشت: حملات هوایی و درگیری های نظامی موجب شده است تا 18 میلیون و 200 هزار نفر از مردم یمن نیازمند فوری مواد غذایی باشند.

وی تأکید کرد: یک سوم مردم یمن نیازمند کمک های بشردوستانه هستند و این کشور اکنون با خطر گرسنگی و قحطی فراگیر مواجه است.

ولد الشیخ پیشتر تأکید کرده بود که به رغم پیشرفت درباره پیشنهاد سازمان ملل، اوضاع در یمن همچنان سخت است؛ در صنعا با نمایندگان 'حزب کنگره مردمی' وابسته به 'علی عبدالله صالح' و 'انصارالله' درباره طرح صلح جدید گفت و گو کردیم و به 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی نیز این پیشنهاد ارائه شده است.

وی ادامه داد: مهمترین بند طرح پیشنهادی، ضرورت برقراری آتش بس برای ورود کمک های بشردوستانه به یمن و کاهش رنج های مردم این کشور به ویژه آنکه آتش بس های انسانی موقت که اخیرا برقرار شده، طولانی نبوده است.

ولد الشیخ افزود: در دیدار با نمایندگان انصارالله و حزب کنگره مردمی درباره راه حل فراگیر نظامی، امنیتی و سیاسی گفت و گو شد که پیشرفت هایی نیز در این زمینه به دست آمد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت مجدد گروههای دخیل در بحران یمن به میز مذاکره در کویت گفت: بحث های سیاسی می تواند منجر به راه حل مسالمت آمیز بحران یمن شود و ما می خواهیم جنگ بیش از این طولانی نشود و همه برای نجات یمن و خروج از بحران کنونی از مواضع خود عقب بنشینند.
 
https://taghribnews.com/vdccs4qie2bqp18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی