تاریخ انتشار۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : 285514
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان:

حج امسال در کمال عزت و احترام برگزار شد/زائران اهل سنت در راهپیمایی اربعین حضور خواهند داشت

تنا - استان گلستان
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان، گفت: حجاج ایرانی امسال اعمال و مناسک پر فیض و معنوی حج را در کمال عزت، احترام، افتخار، بدون حاشیه و آرامش برگزار کردند.
حج امسال در کمال عزت و احترام برگزار شد/زائران اهل سنت در راهپیمایی اربعین حضور خواهند داشت
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «حجت الاسلام عباس داروئی» در نشست خبری، اظهار کرد: ماموران سعودی برای زائران ایرانی احترام خاصی قائل بودند و مانع تجمعات نمی شدند حتی عید قربان را تبریک گفتند و اگر کسی به کمک نیاز داشت به کمک او می شتافتند.

به گفته وی؛ علی رغم تبلیغات مسموم عده ای هنگام اعزام به سرزمین وحی، سفر حج امسال بسیار خوب و رضایتمندانه برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان با اذعان بر حاکم بودن بعد معنوی در سفر حج امسال، تصریح کرد: انجام عبادت نیازمند برقراری آرامش خاصی است و این رفاه و آرامش حاکم بود تا زائران به خوبی این سفر معنوی را به انجام رسانند.

وی، افزود: بعد اجتماعی حج امسال هم با خاطرات شیرین حجاج از این سفر روحانی و قبولی حج آنها تکمیل شد.

به گفته وی؛ امسال مدیران و روحانیون کاروان ها با اشرافیت کامل بر قوانین و ضوابطی که از سوی بعثه برایشان تدوین شده بود با آمادگی و خوشنودی کامل برگشتند.

حجت الاسلام داروئی، راهپیمایی اربعین را یک سنت حسنه اعتقادی
دانست و گفت: این عمل سال های سال از سوی زائران اباعبدالله الحسین (ع) انجام می شد و ریشه دیرینه ای بین زوار دارد.

وی، ادامه داد: این راهپیمایی بی نظیر روز به روز عظمت اسلام و کربلا را به رخ جهانیان می کشد.

به گفته وی؛ با توجه به شکست های سنگین جبهه داعش، یقینا برای رفاه و امنیت بیشتر زائران تمهیدات گسترده ای تدارک دیده شده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان از ساماندهی 140 مبلغ برای راهپیمایی اربعین امسال خبر داد وگفت: 100 مبلغ و 40 مبلغه امور تبلیغاتی زوار را در موکب های گلستانی انجام می دهند.

وی، افزود: با اجرای برنامه «زیارت به نیابت شهداء»، امسال هر زائر عتبات گلستانی تعهد کرده است تا نائب الزیاره یک شهید استان باشد.

به گفته وی؛ سال گذشته اهل سنت استان استقبال خوبی از راهپیمایی اربعین کردند و امسال نیز این عزیزان اعزام می شوند.

حجت الاسلام داروئی با تاکید بر اینکه زائران ایرانی باید سفیران شایسته ای برای نظام و انقلاب باشند، ابراز کرد: هر کشوری برای خودش قوانین و ضوابط خاصی دارد و رعایت آن قوانین از سوی زائران خیلی مهم است.

وی، ادامه داد: رعایت جایگاه و منزلت مرجعیت عراق، رعایت آداب و رسوم و قوانین کشور میزبان و رعایت اخلاق اسلامی و احترام به حقوق مردم عراق در راهپیمایی اربعین به نحو احسن صورت گیرد.
https://taghribnews.com/vdccspqi02bq4p8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی