تاریخ انتشار۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 191914
نوری مالکی؛

تقسیم عراق محقق نخواهد شد/نظام سوريه استوار باقي خواهد ماند

معاون رييس جمهوري عراق: برخي كشورهاي منطقه براي تقسيم عراق جدي هستند و به اين موضوع ادامه مي دهند اما با مخالفت قاطع و صريح مردم رو به رو خواهند شد.
تقسیم عراق محقق نخواهد شد/نظام سوريه استوار باقي خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پايگاه خبري سومريه نيوز- نوری مالکی با تاكيد بر نقش مردم عراق در دفاع از كشور افزود: تنها چيزي كه ما روي آن شرط بندي مي كنيم - عشق مردم عراق به تماميت ارضي و يكپارچگي كشورشان است.
نوري المالكي تصريح كرد: تقسیم عراق محقق نخواهد شد مگر با عبور از درياي خون. 
وی افزود: پايگاه اهل سنت مخالف رويكرد و نگرش مربوط به تقسيم عراق است و مواضع سياستمداران اهل سنت بيانگر چنين پايگاهي نيست.

وي افزود: اوضاع كنوني عراق با گذشته تفاوتي نكرده است زيرا مشكلات و كاستي ها همچنان وجود دارد.

معاون رييس جمهوري عراق افزود: مشكلات بین بغداد و اقليم كردستان پايان نيافته و اين در حالي است كه تصميم اخير كنگره آمريكا درباره تسليح اهل سنت وكردها مناقشه شديدي را بين گروههاي سياسي عراق درباره تلاش هاي مربوط به تقسيم عراق برانگيخت.  
نوري المالكي ازسوي ديگر با تاكيد بر راه حل سياسي براي بحران سوريه و يمن گفت: هرگونه اميد براي سرنگوني نظام سوريه از بين رفته و نبايد هيچ گونه شرط بندي روي ائتلاف ضد يمن صورت گيرد.

وي افزود: برخي فكر مي كردند كه مي توان نظام سوريه را سرنگون و نظامي فرقه اي را جايگزين آن كرد و از سرنگوني نظام بهره جست .
 اين مقام عراقي خاطرنشان كرد: اوضاع سوريه درحال حاضر نسبت به گذشته باتوجه به از بين رفتن توطئه هاي مربوط به شكست فرايند سياسي و قانوني در كشور- آرام تر شده و اميدي به سرنگوني نظام سوريه وجود ندارد.

معاون رييس جمهور عراق درباره اوضاع سورریه هم گفت : نظام سوريه استوار باقي خواهد ماند و هيچ کس نبايد درباره سرنگوني رژيم سوريه خيال پردازي کند. 
مالکي افزود: برخي تصور مي کنند مي توانند نظام سوريه را ساقط کنند و نظام ديگري جايگزين آن کنند.

وی گفت: اوضاع امروز به خصوص بعد از ناکام ماندن توطئه اخلال در روند سياسي ، قانون اساسي و پايان اميد به سرنگوني دولت سوريه آرام شده است.

مالکی پيشتر نيز در سخناني گفته بود: « حوادثي که در منطقه رخ مي دهد بخشي از توطئه اي  با هدف تخريب سوريه و عراق و نابودي تاسيسات زيربنايي ، تعرض به مقدسات و استقلال کشورهاي منطقه است.

نوري المالکي تاکيدکرد گروههاي تروريستي داعش و القاعده ابزار ساختگي براي هدف قرار دادن عزت و کرامت امت عربي هستند.
 
https://taghribnews.com/vdccssqs02bqoo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی