تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 204009
درپی سفر آتامبایف به تهران ؛

امضاي ٨ يادداشت تفاهم و موافقتنامه همكاري بين ايران و قرقيزستان

روسای جمهوری ایران و قرقیزستان صبح شنبه پس از ديدار خصوصي و مذاكرات هيات هاي عالي رتبه ايران و قرقيزستان، در مراسم امضاي اسناد ميان مقامات دو كشور حضور يافتند.
امضاي ٨ يادداشت تفاهم و موافقتنامه همكاري بين ايران و قرقيزستان

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در اين مراسم و در حضور روساي جمهور ايران و قرقيزستان ٨ يادداشت تفاهم و موافقتنامه همكاري به امضاي مقامات و مسوولان بلند پايه دو كشور رسيد.

يادداشت تفاهم همكاري در زمينه كشاورزي، موافقتنامه انتقال محكومان، برنامه همكاري وزارتخانه هاي امورخارجه، يادداشت تفاهم همكاري رسانه اي، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه انرژي، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه حمل و نقل هوايي، يادداشت تفاهم همكاري اتاق هاي بازرگاني و يادداشت تفاهم همكاري هاي كنسولي، ٨ سند همكاري است كه به امضاي وزرا و مسوولان ايران و قرقيزستان رسيد.

آقایان روحانی و آلماس بیگ آتامبایف در دیدار خصوصی که بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی  آغاز شد، اهمیت گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های تهران - بیشکک را مورد تاکید قرار دادند و بر شناسایی و فعال کردن ظرفیت های دو کشور در عرصه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در راستای تعمیق و تحکیم روابط تاکید کردند.

رییس جمهور قرقیزستان به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی و با هدف توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور به تهران سفر کرده است.

«آلماس بیگ آتامبایف» رییس جمهوری قرقیزستان،  به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ، شامگاه جمعه در صدر هیاتی بلندپایه وارد تهران شد.

در مراسم استقبال رسمی آتامبایف، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان، روسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات مستقر در محل سان دیدند و سپس اعضای هیات عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

براساس آمارهای رسمی حجم مبادلات تجاری تهران و بیشکک حدود 50 میلیون دلار است که به گفته مقام های دو کشور این رقم به هیچ وجه با ظرفیت های موجود در روابط ایران و قرقیزستان منطبق نیست.

 
https://taghribnews.com/vdccx0qio2bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی