تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 234600

اعتراض کودکان یمنی به سازمان ملل

شماری از کودکان یمن با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا، حذف نام عربستان سعودی از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک را محکوم کردند.
اعتراض کودکان یمنی به سازمان ملل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کودکان یمنی یکشنبه با تجمع مقابل ساختمان سازمان در اقدامی نمادین پول توجیبی خود را داوطلبانه به سازمان ملل دادند تا بلکه این سازمان از کمکهای عربستان بی نیاز شود و به جنایتهای ائتلاف متجاوزان تحت رهبری این کشور علیه آنها توجه کند.

آنان با در دست داشتن پلاکارد هایی مبنی بر محکوم کردن حمله به یمن با سردادن شعارهایی خواستار آزادی سازمان ملل و توقف لابی سعودی شدند.

کودکان یمنی از جامعه بین الملل و ملت های آزاد جهان خواستند، سازمان ملل را به دلیل مشارکت در کشتار کودکان یمن در "لیست ننگ" قرار دهند؛ آنها همچنین تأکید کردند که ملت یمن زیر بار محاصره آمریکایی- سعودی نخواهد رفت.

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی در 13 خردادماه، ائتلاف نظامی علیه یمن به رهبری عربستان را به دلیل کشتار کودکان یمنی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد و ائتلاف سعودی را مسؤول مرگ 60 درصد کودکان در جنگ این کشور معرفی کرد؛ این انتقاد سازمان ملل از ریاض دوام چندانی نداشت و یک هفته پس از آن در 20 خرداد، "بان کی مون" دبیرکل این سازمان از خارج شدن نام عربستان از فهرست نامبرده خبر داد.



 
 
https://taghribnews.com/vdccx0qix2bq1e8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی