تاریخ انتشار۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 233304
نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام:

آل سعود از مدیریت حج برای تسویه حساب های سیاسی استفاده می کند

نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام با ابراز نگرانی نسبت به برگزاری مراسم حج امسال، گفت: آل سعود از تنها بودنش در مدیریت حج، در جهت تسویه حساب های سیاسی سوء استفاده می کند.
آل سعود از مدیریت حج برای تسویه حساب های سیاسی استفاده می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر عبدالله کتمتو، نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام، در سخنانی با ابراز نگرانی از سوء مدیریت عربستان در مراسم حج امسال گفت: مدیریت حج فقط به نظام سعودی سپرده شده است و آل سعود نیز از این فرصت برای محروم کردن حجاج ایرانی و سوری از ادای مراسم حج سوء استفاده می کند.
 
وی با تأکید بر اینکه این تصمیم آل سعود تصمیمی ظالمانه است گفت: عربستان حق ندارد چنین اقدامی انجام دهد. این نظام ستمگر از وجود خانه خدا در سرزمین عربستان سوء استفاده کرده است تا از مردم سوریه که راه مقاومت را در پیش گرفته اند و با اراده ای قوی با امیال نظام سعودی مخالفت می کنند، انتقام بگیرد.
 
دکتر کتمتو افزود: آل سعود همچنین با محروم کردن حجاج ایرانی از فریضه حج، سعی دارد از ملت ایران نیز به دلیل مواضع سیاسی و ملی آنها و حمایت از محور مقاومت انتقام بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه عربستان از تنها بودن خود در مدیریت حج در جهت تسویه حساب های سیاسی میان خود و کشورهای مخالف سوء استفاده می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به ملیت شهدای حج در سال گذشته، مشخص است که عربستان عمداً حادثه منا را به وجود آورده بود. این کشور با اینکه سالهای زیادی است که درحال خدمت رسانی به حجاج است، با توجه به تجربیات سال های قبل خود می توانست تلاش بیشتری برای جلوگیری از این فاجعه انجام دهد اما به عکس این مسأله اتفاق افتاد.
 
دکتر کتمتو در پایان خواستار سپردن اداره حج به همه کشورهای جهان اسلام شد تا همه این کشورها با هماهنگی صحیح و اصولی در خدمت حجاج بیت الله الحرام باشند و از کوتاهی و اهمال و ریختن خون انسان های بی گناه جلوگیری شود.
 
https://taghribnews.com/vdccx1qi02bq118.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی