تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰:۵۷
کد مطلب : 273805
آیت الله اراکی در دیدار با اعضای شورای عالی امور دینی ترکیه:

تمدن اسلامی نجات دهنده جامعه بشری است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ترکیه حلقه وصل میان جهان اسلام و جهان غرب است، اظهار داشت: علمای ترکیه وظیفه خطیری بر عهده دارند تا بتوانند اسلام واقعی و جنبه های مختلف تمدن اسلام را به دنیای غرب معرفی کنند.
تمدن اسلامی نجات دهنده جامعه بشری است
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در رأس هیئت به در آنکارا  سفر کرده است،عصر روز دوشنبه با اعضای شورای عالی امور دینی سازمان دیانت ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.
 
آیت الله اراکی در این دیدار با بیان اینکه تمدن اسلامی منجی و نجات دهنده جامعه بشری است، اظهار داشت: علیرغم برخی پیشرفت های ظاهری در تمدن غربی، این تمدن نتوانسته پاسخگوی نیازهای بشر در جنبه های مختلف باشد.
 
وی با اشاره به برخی آسیب های جدی که تمدن غربی به جامعه بشری وارد کرده است، گفت: برای نمونه اکثر کسانی که امروز در شهر های بزرگ غربی زندگی می کنند دچار انواع و اقسام بیماری های جسمی و روحی هستند که همه این بیماری ها ناشی سبک زندگی است که غرب معرفی کرده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما دارای تمدن بسیارغنی هستیم که امروز جوامع بشری تشنه آن است و باید تلاش کنیم که این تمدن غنی را که به همه جوانب بشری به طور دقیق پرداخته است به جهانیان بویژه نسل جوان معرفی نماییم.
 
آیت الله اراکی با اشاره به تکالیف فردی و اجتماعی فرد مسلمان اظهار داشت: هر مسلمان در کنار تکالیف فردی خویش دارای تکالیف اجتماعی است که از آن به فقه نظام تعبیر می شود و اسلام برای همه این بخش های مختلف فقه نظام نظیر فقه سیاست، فقه اقتصاد و ... مسائلی را مطرح کرده است.
 
وی با بیان اینکه ترکیه حلقه وصل میان جهان اسلام و جهان غرب است، اظهار داشت: علمای ترکیه وظیفه خطیری بر عهده دارند تا بتوانند اسلام صحیح و جنبه های مختلف تمدن اسلام را به دنیای غرب معرفی کنند.
 
درد امروز جهان اسلام تفرقه است
"منوچهر متکی" معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب نیز در این دیدار طی سخنانی به تشریح وضعیت سیاسی جهان بویژه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پرداخت و گفت: بعد از فروپاشی شوروی، غرب تلاش کرد تا اسلام را به عنوان دشمن غرب به جای کمونیسم معرفی کند و در این راه نقشه های زیادی را تدارک دید.
 
وی افزود: آنها تلاش کردند تا اسلام جدیدی را به جای اسلام ناب معرفی کنند لذا علما وظیفه دارند تا اسلام ناب را به همه معرفی کنند تا دشمنان نتوانند اسلام غربی را جایگزین اسلام ناب نمایند. اگر امروز داعش تروریسم و تکفیر را به جای اسلام ناب معرفی می کند علما وظیفه دارند اعلام کنند که اینها اسلام نیستند و در مقابل آن، اسلام ناب را معرفی کنند.
 
معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: درد امروز جهان اسلام تفرقه است و نسخه شفابخش آن، وحدت و تقریب است.
 
در ادامه این دیدار اعضای شورای عالی امور دینی سازمان دیانت ترکیه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون ضرورت وحدت و تقریب و راههای تقویت وحدت امت اسلامی پرداختند.
https://taghribnews.com/vdccx1qip2bqm48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی