تاریخ انتشار۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 178900
آیت الله اراکی در مراسم نکوداشت شخصیت های تقریبی:

شکی نیست که آینده از آن جهان اسلام است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه شکی نداریم که آینده از آن جهان اسلام است، اظهار داشت: عدالت اسلامی دیر یا زود باز خواهد گشت .
شکی نیست که آینده از آن جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در مراسم نکوداشت شخصیت های تقریبی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: شخصیت هایی که قرار است از آنها تجلیل به عمل بیاید از شخصیت های نامدار جهان اسلام و از شخصیت های دینی، اسلامی ، جهادی و علمایی هستند که تلاش های فراوانی برای وحدت جهان اسلام و یکپارچه کردن امت اسلامی و همچنین تربیت نسل جدید و مؤمن به اسلام و مؤمن به سیره پیامبر گرامی انجام دادند نسلی که همه به آن چشم دوخته اند.

وی افزود: امید فراوانی وجود دارد که این نسل جدید بتواند پیام حضرت محمد(ص) را به گوش بشریت معاصر برسانند و امیدوار هستیم تمدن بزرگ اسلامی را این نسل برپا کنند زیرا خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : خدا به شما وعده داده که شما وارث زمین قرار می دهد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه شکی نداریم که آینده از آن جهان اسلام است اظهار داشت: عدالت اسلامی دیر یا زود باز خواهد گشت و آینده از آن اسلام و از آن سرزمین بزرگ اسلامی خواهد بود بنابراین این آینده نیاز به نسلی که پیشگام این هدف مهم باشد، نیاز دارد. 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایجاد تمدن فراگیر و بزرگ اسلامی بر دوش جوانان و نسلی جدید است اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلامی مبعوث شد که عدالت را در زمین بگستراند و این کار طی دو مرحله انجام شد. مرحله نخست تأسیس و پی ریزی امت اصلی اسلامی بود که این کار توسط رسول گرامی اسلام انجام شد و توسط یارانش ادامه یافت. بعد از آن، مرحله دوم اغاز شد که در این مرحله مسلمانی عادل که برخوردار از سیره رسول اکرم(ص) است، به ظهور می رسد و اکنون نشانه هایی از آن را شاهدیم بنابراین این مرحله دور از دسترس نیست .

وی با بیان اینکه درست است در شرایط سختی قرار داریم و شاهد پدیده تکفیر و اختلاف نظر در جهان اسلام هستیم، اظهار داشت: معتقدم تمام تلاش هایی که اکنون برای ایجاد تفرقه در جریان است پوسته ای نازک است که به زودی از بین خواهد رفت و آنچه باقی می ماند حق است و این حقی است که خدوند متعال آنرا وعده داده است.

آیت الله اراکی اظهار داشت: خداوند به پیامبر اکرم(ص) دستور داد که عدالت را پیاده کند و این عدالت سراسر دنیا را فرا خواهد گرفت که این اقدام توسط امام زمان(عج) عملی خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشار به امام موسی صدر به عنوان یکی از شخصیت های برجسته تقریبی، اظهار داشت: امام موسی پیشوای غائب است و امیدواریم خدای متعال بر امت اسلامی منت بگذارد و ایشان را به امت اسلامی بازگرداند.

وی در ادامه با اشاره به مرحوم شیخ سعید شعبان یکی از شخصیت های برجسته جهان اسلام، اظهار داشت: وی تلاش های زیادی برای تربیت نسل جوان در لبنان و وحدت اسلامی در سرزمین شام انجام دادند.

آیت الله اراکی همچنین با اشاره به آیت الله واعظ زاده خراسانی به عنوان یکی از شخصیت های برجسته تقریب اظهار داشت: این عالم برجسته بیش از نیم قرن در راه خدا و علم و معرفت و وحدت اسلامی تلاش کردند.
https://taghribnews.com/vdccx4qsx2bqmo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی