تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 246003

نگرانی سازمان ملل از افزایش شمار جان باختگان یمنی در ماه گذشته میلادی

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از جنایات عربستان سعودی در یمن، از کشته شدن دست کم 180 غیرنظامی یمنی، فقط در ماه آگوست 2016 میلادی خبر داد.
نگرانی سازمان ملل از افزایش شمار جان باختگان یمنی در ماه گذشته میلادی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از جنایاتی که در یمن در حال وقوع است، اعلام کرد: فقط در ماه گذشته میلادی (آگوست) دست‌کم ۱۸۰ غیرنظامی یمنی در حملات هوایی آل سعود کشته و بیش از ۲۶۰ نفر مجروح شده اند.
 
«سیسل پولیپ» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در این باره اظهار داشت: ما به شدت نسبت به اوضاع جاری یمن و افزایش چشمگیر شمار کشته شدگان و زخمی ها پس از توقف گفتگوهای صلح، نگران هستیم.
 
وی همچنین افزود: آمارهای به دست آمده حاکی از این است که از ماه مارس سال گذشته میلادی تا ۲۲ سپتامبر (پنجشنبه گذشته) در مجموع ۳۹۸۰ شهروند غیرنظامی یمنی جان خود را از دست داده اند و ۶۹۰۹ نفر هم در اثر حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق مسکونی این کشور مجروح شده اند.
 
این عضو کمیساریای عالی حقوق بشر در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: با مقایسه آمار کشته شدگان ماه آگوست با ماه جولای، نتایج نگران کننده ای به دست می آید، چراکه طبق آمارهای سازمان ملل در ماه جولای تنها ۶۰ شهروند یمنی به شهادت رسیده اند، این در حالی است که در ماه آگوست، این تعداد به بیش از ۱۸۰ نفر رسیده است و این از افزایش سه برابری کشته شدگان حکایت دارد.
 
«سیسیل» در پایان بار دیگر دو طرف را به خویشتنداری و و از سرگیری مذاکرات صلح دعوت کرد.
 
عربستان سعودی که ردپایی در تمام فتنه های منطقه دارد، از ماه مارس سال گذشته حملات وحشیانه خود را به یمن و به بهانه بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی این کشور آغاز کرد و در این مدت، علاوه بر جنایات انسانی زیادی که به بارآورده، بسیاری از زیرساخت های این کشور را نیز نابود کرده است و به گفته منابع حقوق بشری، در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مردم یمن، نیازمند کمک های فوری بشردوستانه هستند.
 
 
https://taghribnews.com/vdccxeqi12bq0x8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی