تاریخ انتشار۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 272202

​نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره فلسطین

شورای حقوق بشر سازمان ملل دیروز (دوشنبه) سی و پنجمین نشست خود را با موضوع وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی برگزار کرد.
​نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره فلسطین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هدف از نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، بررسی وضعیت حقوق بشر در فلسطین و دیگر مناطق عربی اشغالی بود و در جریان آن بند ۷ با عنوان "وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی و دیگر اراضی اشغالی عربی" بررسی شد.
 
سخنرانان در این نشست ضمن اشاره به عدم پایبندی اسرائیل به مصوبات بین‌المللی و تداوم نقض این مصوبات، خواستار پایان یافتن رنج و محنت‌های ملت فلسطین و تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های این ملت شدند.
 
"زید بن رعد الحسین"، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارش مفصلی را درباره قطعنامه‌ها و توصیه‌های شورای امنیت از سال ۲۰۰۹ تاکنون و میزان پایبندی طرف‌های ذیربط به اجرای این توصیه‌ها ارائه داد.
 
وی همچنین چندین توصیه برای اجرای این مصوبات و حسابرسی و بازخواست طرف‌های ذی‌ربط و نیز تحقق عدالت پیشنهاد کرد.
 
سازمان‌ها و نهادهای مختلف دیگر مانند جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری اسلامی،  شورای همکاری خلیج فارس، سازمان کشورهای آفریقایی، گروه عربی، سازمان کشورهای آمریکای لاتین نیز دارای تفکر مشابه و ۴۴ کشور شرکت‌کننده در این نشست نظرات و مواضع خود را اعلام کردند.
 
اکثر افرادی که در این نشست سخنرانی کردند به بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل و تداوم تجاوزات مختلف آن اشاره کرده و بر لزوم پایان درد و رنج ملت فلسطین در زمینه اشغالگری و فراهم شدن زمینه تعیین سرنوشت ملت فلسطین به دست خود از طریق تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ اشاره نمودند.
 
"ابراهیم خریشی"، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل هم در این نشست سخنرانی مفصلی را انجام داد.
https://taghribnews.com/vdccxiqii2bqmi8.ala2.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی