تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 207600

انتشار شماره جديد فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» در سوريه

یکصد و هجدهمین شماره از فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» در دمشق منتشر شد.
انتشار شماره جديد فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» در سوريه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رايزني فرهنگي ايران در دمشق، یکصد و هجدهمین شماره از فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» را درقالب مطالبي همچون سخن آغازین «حج ابراهیمی» و مقالات ديني و قرآني تهيه و منتشر كرد.
 
سخن آغازین اين فصلنامه به قلم رنجبر شیرازی، رایزن فرهنگی ایران در دمشق آماده‌سازي شده و در بخش دوم، مقاله «فلسفه توحید، عدم قبول بندگی غیرخدا» از دروس مقام معظم رهبری آمده است.
 
مقاله «حج فضای مناسب برای تقریب و وحدت» از آیت‌الله تسخیری، مقاله «نگاهی به راه وحدت و همزیستی» از آیت‌الله سبحانی، مقاله «نقش حج در تحکیم صلح در روابط اجتماعی» از مرحوم آیت‌الله آصفی، مقاله «حج و صلح جهانی» از شیخ عبدالکریم آل نجف و مقاله «حج، عبادت، حرکت و سیاست» از مرحوم علامه فضل‌الله در بخشي ديگر از اين فصلنامه تهيه شده است.
 
از ديگر مطالب یکصد و هجدهمین شماره از فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» مي‌توان به مقاله «اخلاق حج» از سید عادل علوی، شعر «حج» از شیخ حسن طراد، مقاله «روش‌های تفسیر قرآن و جهت‌گیری‌های آن» از دکتر محمد علی رضایی، مقاله «خرافات شخصیت یهود» از دکتر عبدالوهاب المسیری و مقاله «ابراهیم طوقان/شاعر» از دکتر حسن حمید اشاره كرد.
 
مقاله «نقش جوانان در مقابله با اندیشه‌های تندرو» از دکتر شیخ علاء‌الدین زعتری، مقاله «چالش انسان و زمان» از تامر مصطفی، مقاله «نور اهل ذکر در آینه نهج‌البلاغه» از خانم رئیفه ابوراس و مقاله «عدم تعصب و افراط گری در نهج‌البلاغه» از مرحوم جورج جرداق از ديگر مطالب اين فصلنامه به شمار مي‌رود.
 
https://taghribnews.com/vdccxmqix2bqxe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی