تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 260007
شمخانی در دیدار وزیر خارجه لوکزامبورگ عنوان کرد

سکوت در قبال جنایات آل‌سعود شراکت در نسل‌کشی است/ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تأکید بر ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن گفت: سکوت در قبال جنایات تاسف‌آور آل‌سعود علیه زنان و کودکان بی دفاع یمنی شراکت در نسل کشی و انهدام منابع و زیر‌ساخت‌های این کشور فقیر است.
سکوت در قبال جنایات آل‌سعود شراکت در نسل‌کشی است/ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «ژان اسلبورن» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ بعدازظهر امروز (دوشنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و روندهای بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
 
شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری‌های بلندمدت و پایدار بین دو کشور در موضوعات مختلف به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، بانکی و بیمه بر اهمیت تعیین ساز و کارهای اجرایی توافقات بین ایران و لوکزامبورگ تاکید کرد.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های سیاسی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، همکاری با کشورهای مستقل بر اساس احترام متقابل و تامین منافع مشترک را در ردیف اولویت‌های ثابت کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط پسابرجام و رفع موانع تحریم، لوکزامبورگ می‌تواند از ظرفیت‌های گسترده موجود در ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده کند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی برجام را توافقی بین‌المللی و الزام آور برای امضاء کنندگان و سایر کشورهای عضو جامعه بین‌المللی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تایید مراجع نظارتی تاکنون به مجموعه تعهدات خود عمل کرده لیکن موفقیت برجام در گرو جبران عقب ماندگی‌ها از سوی کشورهای غربی و اجرای بدون تنازل تعهدات از سوی همه طرف‌ها می باشد.
 
دریابان شمخانی با تشریح نقش محوری ایران در تامین ثبات و امنیت منطقه‌ای و مبارزه موثر با بحران تروریسم ضرورت همکاری بین‌المللی به منظور مقابله همه جانبه با ریشه‌های فکری و محدود سازی منابع مالی، تسلیحاتی و انسانی جریان تروریسم را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربیات تلخ سال‌های اخیر نشان می‌دهد که لازمه جلوگیری از تسری بحران تروریسم به غرب، ایفای نقش سازنده و غیر تبعیض‌آمیز کشورهای اروپایی در مقابله با سرشاخه‌های اصلی بحران در عراق و سوریه و سایر مناطق آلوده است.
 
شمخانی ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن و جلوگیری از کشتار بی رحمانه مردم این کشور از سوی عربستان سعودی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سکوت در قبال جنایات تاسف‌آور آل سعود علیه زنان و کودکان بی دفاع یمنی شراکت در نسل کشی و انهدام منابع و زیر‌ساختهای این کشور فقیر است.
 
ژان اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این دیدار با اشاره به نقش مثبت و ممتاز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه‌های تروریستی بر گسترش رایزنی‌ها و همکاری‌ها بین دو کشور در ابعاد مختلف تاکید کرد.
 
وی با تاکید بر فعال سازی مجموعه ظرفیت‌هایی که برجام برای توسعه مناسبات بین کشورهای اروپایی و ایران ایجاد کرده است، افزود: رویکرد کشورهای اروپایی به ویژه پس از توافق هسته‌ای با ایران، گسترش همه جانبه همکاری‌های مشترک و توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های زیرساختی برای دستیابی به روابط اقتصادی بلندمدت و مستحکم می‌باشد.
 
https://taghribnews.com/vdccxxqim2bqex8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی