تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۸
کد مطلب : 197072
//2خبر از عربستان//

دستگيری سه عضو داعش در طائف/ پرونده "سیل جده" دوباره جنجال برانگیز شد

منابع خبری عربی به نقل از سخنگوی وزارت کشور عربستان از بازداشت سه عضو گروه تروریستی تکفیری داعش در استان طائف خبردادند.
دستگيری سه عضو داعش در طائف/ پرونده "سیل جده" دوباره جنجال برانگیز شد

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، سرلشکر «منصور الترکی» سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان اعلام کرد: نیروهای امنیتی ديروز هنگام تحقیق درباره یکی از افراد تحت تعقیب درمنطقه «الشرقیه» استان طائف، هدف تیراندازی قرارگرفتند که در تبادل آتش با مهاجمان سه نفر بازداشت شدند و يک نيروي امنيتي کشته شد.
.
.
الترکي افزود: در بازرسی از منزل افراد بازداشت شده دستورالعمل هايي از داعش، تعدادی تجهیزات صداخفه کن اسلحه و دستگاه کامپیوتر کشف و ضبط شد.
 
«منصور الترکی» در ادامه گفت «یوسف عبداللطیف شباب الغامدی» تحت تعقیب دستگاههای امنیتی است و کسانی که با ارائه اطلاعاتی منجر به دستگیری این مظنون شوند، پاداش مي دهد.
 
خبر ديگر از عربستان اينكه یکی از متهمان پروندۀ "مسببان سیل جده" که صدها کشته و زخمی داشت، برای 19 تن از مسئولان مهم سعودی و بازرگانان معروف دلالی کرده بود.
 
بنوشته روزنامه المدینه چاپ عربستان این 19 نفر، در پرونده های فساد دست داشتند و با تملک اراضی در بحره و دست بردن در نقشه کشی ها در جده، به افسران بازنشسته و شماری از مسئولان شهرداری جده رشوه های نقدی و غیرنقدی داده بودند.
 
به نوشتۀ این روزنامه، متهم که از بازرگانان سعودی است در بازجویی ها به دلالی 5 میلیون ریال عربستان رشوه اعتراف کرده است .
 
پرونده سیل جده یکی از مطرح ترین پرونده های فساد در سالهای اخیر در عربستان بوده که گفته شده است ، در این پرونده اسامی شماری از شاهزاده گان سعودی به چشم مي خورد.
 
https://taghribnews.com/vdcd550fxyt0nz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی