تاریخ انتشار۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : 246275
آیت الله اراکی در مراسم کلنگ زنی ساختمان دانشکده اصول الدین شعبه ساوه:

دانشکده اصول الدین از تاثیرگذارترین نهادهای فرهنگی در کشور عراق بود

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: دانشکده اصول الدین از تاثیرگذارترین نهادهای فرهنگی در کشور عراق بوده و بسیاری از کادرهای عراقی پرورش یافتگان این دانشکده هستند.
دانشکده اصول الدین از تاثیرگذارترین نهادهای فرهنگی در کشور عراق بود
 به گزارش خبرنگار تقریب، مراسم کلنگ زنی ساختمان دانشکده اصول الدین ساوه عصر روز سه شنبه با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مسئولان شهر ساوه برگزار شد.
 
 آیت الله اراکی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه بنیاد دانشکده اصول الدین بر اساس تقوا و خدمت به مکتب اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: بنای دانشکده اصول الدین از حدود 70 سال پیش در کشور عراق و توسط علامه عسکری ساوجی آغاز شد.
 
وی افزود: این دانشکده از تاثیرگذارترین نهادهای فرهنگی در کشور عراق بوده است که بسیاری از کادرهای عراقی پرورش یافتگان این دانشکده و علامه عسکری یا به طور مستقیم و یا بطور غیر مستقیم هستند.
 
وی با بیان اینکه فعالیت های این دانشکده منشا تحول عظیم علمی در علوم دینی بود، اظهار داشت: همین عامل باعث دشمنی صدام با دانشکده اصول‌الدین و علامه عسکری شد و علامه نبرد طولانی با رژیم صدام در چارچوب فعالیت‌های دینی داشت که بعدها منجر به مصادره دانشکده و مسافرت علامه عسکری به ایران شد.
 
آیت الله اراکی در ادامه علامه عسکری را برخاسته از شهرستان ساوه دانست و افزود: مردم این خطه از میهن اسلامی و همه آحاد ملت ایران باید نسبت به مؤلفات و آثار علامه عسکری اهتمام ورزند.
 
وی افزود: آثار علامه عسکری در طول تاریخ تشیع بی‌نظیرترین آثار و تالیفات است و از ناحیه نوع تالیف و نوع دفاع از مکتب اهل بیت(ع)  بسیار بنیادی است و آن بزرگوار بنیادی ترین گام را در علم حدیث برداشتند.
 
آیت‌الله اراکی با اشاره به تالیف 17 مجلدی " نقش ائمه در احیای دین" گفت: این اثر ارزشمند مجموعه بسیار بزرگی است که برای همگان قابل استفاده است.
 
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: در دوران طاغوت جوانان ما جرأت نداشتند در دانشگاهها نماز بخوانند اما امروز می بینیم که رؤسای دانشگاهها و دانشجویان از مروجان قران و فرهنگ نماز هستند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب ابراز امیدواری کرد که این دانشکده به یک مرکز فرهنگی بزرگ برای نشر معارف اهل بیت(ع) تبدیل شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcd590xkyt0ox6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی