تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 206873

پیشنهاد امیر قطر برای میزبانی گفتگوهای ایران با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

شیخ تمیم: ایران کشوری بسیارمهم و تاثیرگذار درمنطقه است و اختلاف اعراب با این کشور بحث سنی و شیعی نیست بلکه اختلافاتی سیاسی است که با گفتگو قابل حل است. السیسی هم بر توقف جنگ در سوریه تاکیدکرد
پیشنهاد امیر قطر برای میزبانی گفتگوهای ایران با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر دوشنبه شب درمجمع عمومی سازمان ملل درسخنانی ایران را کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه خواند و افزود: دوحه حاضر است میزبان گفتگوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران باشد.
 وی تاکیدکرد: اختلاف اعراب با تهران سنی - شیعی نیست بلکه یک سری اختلافات سیاسی وجود دارد که با گفتگو و رایزنی قابل حل است.
شیخ تمیم درباره توافق هسته ای گروه 5+1 با ایران هم گفت: توافق بر سر برنامه هسته ای ایران مثبت است، اما منطقه نیاز به این دارد که از گسترش سلاح هسته ای به طور کامل جلوگیری شود.
 
امیر قطر دربخشی از سخنان خود درباره اوضاع سوریه، با تاکید بر متوقف شدن درگیری ها در این کشور، مخالفت برخی کشورها با این موضوع مهم را جنایت بشری توصیف کرد و خواستار حل سیاسی بحران شد.
 
عبدالفتاح السیسی هم دیگر سخنران هفتادمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل بود که در سخنانی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای پیداکردن راهکار سیاسی حل بحران سوریه و یمن، این سوال را مطرح کرد که چه تعداد از مسلمانان باید قربانی افراطی گری و تروریسم شوند تا جهان پی به اهمیت مبارزه با این دشمن ببرد؟
 
وی با بیان اینکه هیچ جایگزینی جز همبستگی برای نابودی تروریسم وجود ندارد افزود: چه تعداد از کشورها باید صحنه جنگ و درگیری و کشتار بشود تا جامعه جهانی چشمان خود را به اهمیت مقابله با تروریسم باز کند،
 
السیسی با اشاره به اوضاع سوریه گفت: این کشور به علت درگیری گروههای تروریست تا حدی با خطر تجزیه مواجه است و ما از گروههای ملی سوریه می خواهیم با مرحله انتقالی و حفظ دولت سوریه و موسسات آن موافقت کنند.
 
السیسی درباره موضوع فلسطین هم گفت: با حل این مسئله و تشکیل دولت فلسطین درمرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی، یکی از عوامل و خطرناک ترین بهانه برای توجیه عملیات تروریستی از بین خواهد رفت.
 
 
https://taghribnews.com/vdcd590xsyt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی