تاریخ انتشار۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 151973

بررسی مقابله با تروريسم و افراگرايي در مجلس سناي روسيه/همکاری منطقه ای برای مقابله با افراط گرایی

مقامات و شخصت های سیاسی روسیه در نشستی با عنوان " مبارزه با تروریسم و افراط گرایی " که با حضور جمهوری اسلامی ایران در مجلس سنای این کشور برگزار شد، بر همکاری منطقه ای برای مقابله با این پدیده تاکید کردند.
بررسی مقابله با تروريسم و افراگرايي در مجلس سناي روسيه/همکاری منطقه ای برای مقابله با افراط گرایی
در این نشست روسای مرکز و موسسه های تحقیقاتی روسیه با بررسی نتایج نشست بین المللی مونتروی سوییس موسوم به ژنو ۲ با انتقاد از مواضع مخالفان سوری در این نشست، بر ادامه مذاکرات سوری – سوری تا دستیابی به نتیجه تاکید کردند .

سفیر ایران در روسیه هم در این نشست گفت: افراط گرایی و تروریسم هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام و آموزه های اصیل آن ندارد و این پدیده شوم ریشه در سیاست، فقر و بی عدالتی دارد.

مهدی سنایی افزود : ترویسم و افراط گری از جمله بزرگ ترین تهدیدهای امنیتی امروزی بشریت در شرایط ویژه جهانی شدن است.

وی با بیان این که بدون شک دین مبین اسلام و آموزه های پیامبر اسلام (ص) مخالف هرگونه خشونت، ارعاب و ترور است،افزود: یکی از ریشه های اصلی ترویج تروریسم در جهان کنونی، نابردباری مذهبی و گسترش افراط گرایی دینی در خاورمیانه، اشغال سرزمین های دیگران، توسل به زور و اعمال سیاست های تبعیض آمیز و ظالمانه علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است .

سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه اضافه کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران ادامه اشغال سرزمین های فلسطین و سیاست های خطرناک افراطی گری رژیم صهیونیستی را ریشه اصلی ترور و خشونت در خاورمیانه می داند.

وی ادامه داد: رفتارهای قلدرمابانه و برخوردهای دوگانه برخی قدرت های جهانی نسبت به مقوله دین و حقوق بشر نه تنها عامل مهمی در ترویج تروریسم و افراط گرایی است، بلکه خود ایجاد کننده نوع دیگری از تروریسم یعنی ترویسم دولتی شده که زمینه ساز تداوم دایره خشونت و افراط گرایی است.

شخصیت های سیاسی روسیه در این نشست همچنین مهمترین مسایل بین المللی و منطقه ای از جمله مسایل سوریه ، افغانستان ، برنامه اقدام مشترک ایران و گروه ۵+۱ و لزوم گسترش همکاری های منطقه ای بویژه فعال سازی سازمان همکاری شانگهای را با حضور سفیر ایران بررسی و تبادل نظر کردند .
https://taghribnews.com/vdcd5f0fsyt0kn6.2a2y.html
مرجع : IRIB
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی