تاریخ انتشار۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 188676
رئیس جمهور روسیه در دیدار با دبیرشورایعالی امنیت ملی؛

تغییر ساختار تک قطبی متوقف نمی شود/ مسکو به تحویل اس 300 به ایران متعهد است

ولادیمیر پوتین در دیدار با علی شمخانی درخصوص لغو ممنوعیت فروش سامانه پدافندی اس۳۰۰ به ایران گفت: این تصمیم دارای پیامی مشخص درخصوص ضرورت پایبندی همه کشورها به تعهدات شان است.
تغییر ساختار تک قطبی متوقف نمی شود/ مسکو به تحویل اس 300 به ایران متعهد است


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری صداوسیما از مسکو ، علی شمخانی دبیر شواری عالی امنیت ملی کشورمان  که برای شرکت در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای به مسکو سفر کرده است امروز با رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

ولاديمير پوتین در این دیدار، با ابلاغ سلامهای گرم خود به رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران، درخصوص لغو ممنوعیت فروش سامانه پدافندی اس300 به ایران و تاثیر این اقدام در افزایش ثبات درمنطقه گفت: این تصمیم که امروز گرفته شد، دارای پیامی مشخص در خصوص ضرورت پایبندی همه کشورها به تعهدات شان است.

رییس جمهور روسیه با قدردانی از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعامل سازنده با جهان گفت: همکاری نزدیک ایران با کشورهای 1+5 منشا شکل گیری اقدامات بزرگی شده است.

رییس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه سازمان همکاری شانگهای در ایجاد ثبات و امنیت پایدار افزود: منابع و ظرفیتهای ارزنده کشورهای عضو این سازمان، توانمندی قابل ملاحظه ای را برای ایفای نقش فعال در عرصه های مختلف ایجاد کرده است.

وی با ابراز نگرانی درباره توسعه بحرانهای امنیتی در یمن ، سوریه ، لیبی ، شمال افریقا و اوکراین از اراده برخی کشورها برای تثبیت ساختار قدرت تک قطبی درجهان انتقاد کرد و افزود: تغییر ساختار تک قطبی روندی اجتناب ناپذیر است و قابل توقف نیست.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان هم با قدردانی از نقش سازنده روسیه در تحولات سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی،تصمیم این کشور در موضوع لغو ممنوعیت واگذاری سامانه های پدافندی به ایران را اقدامی ارزشمند در مسیر گسترش همکاریهای رو به توسعه دو کشور عنوان کرد.

شمخانی با ابراز نگرانی از یکجانبه گرایی و دخالت غیرقانونی در امور داخلی کشورهای مستقل که در قالب تشکیل ائتلافهای تصنعی و نمایشی رو به افزایش است، گفت: امروز کشورهای مدعی امنیت سازی با زیرپاگذاشتن کلیه قوانین و کنوانسیونهای بین المللی منشاء ایجاد ناامنی در جهان شده اند.

وی تجاوز و حمله نظامی به کشور یمن و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی پناه را نمونه بارز بی توجهی به حقوق بین الملل و ارزشهای انسانی و اخلاقی عنوان کرد و افزود : انجام اینگونه اقدامات و جایگزین کردن خشونت و نظامی گری به جای گفتگو و مفاهمه ، بدون شک موجب شکل گیری تجربیات تلخ شکل گرفته در عراق، سوریه و افغانستان خواهد شد.

شمخانی بستر سازی برای ایجاد و توسعه جریانهای تروریستی افراط گرا را تنها نتیجه انجام اقداماتی از این دست عنوان کرد و گفت: تداوم اقداماتی از این دست شک و تردید موجود در خصوص همکاری برخی قدرتها و حامیان منطقه ای آنان از تروریسم را تقویت خواهدکرد.
https://taghribnews.com/vdcd5j0f9yt0j96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی