تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 228770
بشار الجعفری:

امروز ما قربانی تروریسم اروپایی هستیم

نماینده دائم سوریه درسازمان ملل مذاكره كننده ارشد سوری، گفت: امروز ما قربانی "تروریسم اروپایی" هستیم و تروریسم از اروپا سرمنشأ می گیرد.
امروز ما قربانی تروریسم اروپایی هستیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مصاحبه اختصاصی با شبكه تلویزیونی یورونیوز گفت: ما امروز پدیده جدیدی داریم كه آن را "تروریسم اروپایی"می نامیم؛ اروپایی ها تا پیش از آن مدعی بودند كه تروریسم عربی - اسلامی است.

یورونیوز از رئیس گروه مذاكره كننده سوریه پرسید پس شما معتقدید كه اروپایی ها تروریسم را تسهیل و حمایت می كند؟بشار جعفری در پاسخ گفت: البته، البته، دولت های اروپایی عبور این تروریست ها را از كشورهای خود برای ورود به عراق و سوریه تسهیل می كنند.

رئیس گروه مذاكره كننده سوریه افزود: بسیار دشوار است كه بپذیریم تروریست ها پاریس، لندن، بروكسل یا بوستون و استرالیا را برای رسیدن به سوریه، بدون ویزا و پاسپورت ترك كنند؛ بدون ثبت مشخصات از ده ها كشور بگذرند و از طریق مرز اردن و سوریه و یا مرز تركیه و سوریه وارد سوریه شوند.

یورونیوز از بشار جعفری پرسید بنابراین شما این كشورها را به حمایت از تررویسم متهم می كنید؟ وی در پاسخ گفت: هر تروریستی كه از اروپا می آید، فرانسوی، انگلیسی، بلژیكی، اسپانیایی و یا ایتالیایی باشد، دولت های آنها مسئول هستند؛ زمانی كه نخست وزیران انگلیس، فرانسه و استرالیا به تروریست هایی كه از این كشورها به سوریه آمده اند، هشدار می دهند كه حق شهروندی آنها را پس خواهند گرفت، بدین معنی است كه این دولت ها تروریست ها را به ماندن در سوریه و بازنگشتن به اروپا تشویق می كنند.

وی تأكید كرد كه اگر كشورهای غربی واقعا خواهان توقف حملات تروریست ها در سوریه و عراق هستند، باید مانع گسیل این افراد از كشورهای اروپایی به منطقه شوند.

بشار جعفری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: هر نیرو، دولت و یا قدرتی كه ما را در جنگ علیه تروریسم كمك می كند، در مسیری آشكار و در هماهنگی با ارتش و دولت سوریه بوده است و ما از این همكاری ها استقبال می كنیم.

وی افزود: این متحدان از جمله روسیه، ایران و حزب الله با تروریسم در سوریه مقابله می كنند و همكاری آنها با موافقت و درخواست دولت سوریه بوده است.
https://taghribnews.com/vdcd5j0xzyt0x56.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی