تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 165671

کشورهای منطقه خلیج فارس ۹۰% مواد غذایی مورد نیاز خود را وارد می کنند

با توجه به شرایط آب و هوایی و محدودیت استفاده از زمین های کشاورزی، کشور های عربی منطقه خلیج فارس ۹۰ درصد از مواد غذایی مورد نیاز خود را از خارج وارد می کنند.
کشورهای منطقه خلیج فارس ۹۰% مواد غذایی مورد نیاز خود را وارد می کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از سی ان بی سی عربی، بر اساس گزارش اکونومیست میزان وارد مواد غذایی کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس تا سال ۲۰۲۰ به رقم ۵۳ میلیارد دلار برسد.

بعد از چند دهه سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری در بخش زیرساخت های حمل و نقل هوایی و دریایی و ایجاد مناطق آزاد تجاری در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، ایجاد یک زیرساخت منطقه ای حمل و نقل مواد غذایی پایدار به لحاظ اقتصادی، موضوع اصلی نشست امسال مجمع تولیدی گالفود خواهد بود که قرار است در روزهای ۹ تا ۱۱ نوامبر در دبی برگزار شود.

بر اساس اعلام واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست تا سال ۲۰۲۰، ارزش واردات مواد غذایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ۵۳.۱ میلیارد دلار خواهد رسید. اما واردات منطقه ای مواد غذایی بسیار بیشتر از میزان تقاضا در این کشورهاست و موقعیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به عنوان یک قطب عمده صنعت غذایی جهان، از طریق صادرات مجدد مواد غذایی توسط این کشورها تقویت شده است.

حمل و نقل مواد غذایی همچنان یکی از اجزای اصلی صنعت حمل و نقل امارات به شمار می رود و پیش بینی می شود که ارزش صنعت حمل و نقل مواد غذایی در این کشور در سال ۲۰۱۵ به ۹۹ میلیارد درهم امارات برسد. این در حالی است که گزارش های مرکز مولتی کامادیتیز دبی نشان می دهد که امارات در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مواد غذایی وارداتی را به دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، روسیه، هند، پاکستان و شرق آفریقا صادر می کند. امارات که به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان مجدد کالاهایی نظیر قهوه، چای و برنج در جهان شناخته می شود، در سال ۲۰۱۰، نزدیک به ۹۰ درصد صادرات مجدد برنج در جهان را به خود اختصاص داد.

تقاضا برای مواد غذایی در منطقه در حال افزایش است. بر اساس پیش بینی بانک جهانی، ارزش بازار مواد غذایی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تا سال ۲۰۳۰ ممکن است از مرز یک تریلیون دلار عبور کند.
https://taghribnews.com/vdcd5k0ffyt0996.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی