تاریخ انتشار۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۳
کد مطلب : 175175

افزايش شمار کشته های حمله به مسجد امير در نيجريه/آمریکا بوکوحرام را عامل انفجار دانست

شمار کشته شدگان انفجارهای ظهرجمعه در مسجد امیر درشمال نیجریه به دستکم ۱۲۰ نفر افزایش یافت .
افزايش شمار کشته های حمله به مسجد امير در نيجريه/آمریکا بوکوحرام را عامل انفجار دانست
به گزارش خبرگزاری تقریب این انفجارها در مراسم نمازجمعه در مسجد جامع شهر کانو روی داد، دراین حادثه دو عامل انتحاری خود را بین جمعیت حاضر در مسجد منفجر و متعاقب آن نیز افراد مسلح دیگری اقدام به تیراندازی به سوی نمازگزاران کردند. دراین حمله ۲۷۰ نفر نیز زخمی شدند . 

دولت نیجریه ماههاست با گروه شورشی بوکوحرام که از شاخه‌های القاعده در قاره آفریقاست درجنگ است و طی ماه‌های اخیر حملات این گروه تروریستی در مناطق شمالی نیجریه به طرز چشمگیری افزایش داشته است .

سازمان‌های بین المللی شمار کشته های ناشی از حملات این گروه را بیش از ۲ هزار نفر اعلام کرده است، تروریست های بوکوحرام پنجشنبه گذشته نیز با انفجار بمب درشمال شرق نیجریه، بیش از ۴۰ نفر از جمله ۵ نظامی ارتش را کشتند.

آمریکا بوکوحرام را عامل انفجار دانست
"جنیفر ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد:  با اینکه هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، نشانه های این حملات حاکی از احتمال دست داشتن بوکوحرام است که به تلاش هایش برای ایجاد بی ثباتی در نیجریه ادامه می دهد.

این وزارتخانه افزود: آمریکا این حمله و حملات اخیر به غیرنظامیان بیگناه را در شمال شرقی نیجریه محکوم می کند.

ساکی گفت: آمریکا از مبارزه با تروریسم در نیجریه حمایت می کند و به همکاری با نیجریه برای مقابله با افراط گرایی پایبند است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد:  واشنگتن در مبارزه با افراط گرایی، خشونت و تهدید ناشی از فعالیت های تروریستی در کنار مردم می ایستد و بار دیگر بر پایبندی خود به همکاری با همه مردم نیجریه در مبارزه با این اقدامات خشونت آمیز تاکید می کنیم.
https://taghribnews.com/vdcd5k0fkyt05f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی