تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 259776

درخواست دیده بان حقوق بشر برای توقف انتقال مسلمانان روهینگیا

دیده بان حقوق بشر خواستار توقف طرح انتقال پناهجویان روهینگیا از منطقه "کاگس بازار" بنگلادش به جزیره غیر مسکونی "تنگار چار" در خلیج بنگال شد.
درخواست دیده بان حقوق بشر برای توقف انتقال مسلمانان روهینگیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در گزارش دیده بان حقوق بشر که روز شنبه در هند منتشر شد، آمده است: جزیره "تنگار چار" در خلیج بنگال که قرار است پناهجویان روهینگیا به آن انتقال یابند، هیچ گونه امکاناتی برای اسکان پناهجویان ندارد.
 
دولت بنگلادش با رد انتقادهای دیده بان حقوق بشر در خصوص غیر مسکونی بودن این جزیره اعلام کرد پناهجویان پس از تامین امکانات لازم به این جزیره منتقل می شوند.
 
سازمان ملل، ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که پس از حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در استان راخین این کشور بیش از 70 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش پناهنده شده اند.
 
دولت بنگلادش اعلام کرده است که تاکنون 28 هزار مهاجر روهینگیا در دو اردوگاه پناهندگان در بخش "کاگس بازار" اسکان داده شده اند.
 
بنگلادش چندی پیش با بیان این که افزایش حضور پناهجویان روهینگیا به این کشور بر اقتصاد و امنیت بنگلادش تاثیر می گذارد، اعلام کرد که مرز های خود را بر روی این پناهجویان بسته است.
 
بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیا در ایالت راخین زندگی می کنند اما دولت میانمار این افراد را مهاجران غیر قانونی بنگلادشی می داند و از دادن حق شهروندی به آنان خودداری می‌کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcd5n0x9yt0k56.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی