تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 259271
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

وحدت بین مسلمین یکی از اهداف اصلی جمهوری اسلامی ایران است/ گرایش جهانی به اسلام یکی از نتایج انقلاب اسلامی بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: اتحاد بین مسلمانان در کشورهای مختلف با تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی و یکپارچگی جامعۀ اسلامی در جهان ممکن است که این یکی از بزرگترین اهدافی است که انقلاب اسلامی، حضرت‌امام(ره) و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند.
وحدت بین مسلمین یکی از اهداف اصلی جمهوری اسلامی ایران است/ گرایش جهانی به اسلام یکی از نتایج انقلاب اسلامی بود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در نشست خبری به مناسبت ایام الله22بهمن و بیست‌وششمین سالگرد تأسیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، که امروز دوشنبه 18 بهمن ماه در این مجمع برگزار شد، با تبریک این ایام گفت: ایران به وسیلۀ امام‌خمینی(ره) حرکتی بی‌نظیر در چندسال اخیر انجام داده است؛ حرکتی که با حرکات دیگر سیاسی در دنیا، تفاوت زیادی داشته است، نحوۀ شکل‌گیری، پیشرفت، طرح مسائل و نوع مقابلۀ انقلابیون ما علیه قدرت حاکم که مورد پشتیبانی همۀ قدرت‌های جهان بوده و همه چیز در اختیارش بوده است با دیگر انقلابیون دنیا تفاوت داشته است.
 
وی افزود: علی رغم مشکلات مختلفی که وجود دارد، اما 22 بهمن که می‌آید همۀ مردم یکپارچه و یک‌زبان به خیابان‌ها می‌آیند و این را ما هرساله مشاهده کردیم و امسال نیز مشاهده خواهیم کرد که مردم به صحنه می‌آیند و این حماسۀ مردم و شوری که بین مردم وجود دارد و مردم ما انقلاب را به عنوان یکی از باورهای خود و از بزرگترین سرمایه‌های خود و ارزش‌های خود می‌دانند پایش می‌ایستند.
 
حجت الاسلام و المسلمین اختری در مورد تاریخچۀ مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: ما در سال‌های قبل نیز به همین مناسبت بعضی از فعالیت‌های مجمع را بیان کردیم؛ مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به عنوان یک مؤسسۀ غیردولتی و بین‌المللی با عضویت بیش از 700 نفر از کشورهای مختلف دنیا، 27 سال قبل تأسیس شد و به عنوان خدمت به پیروان اهل‌بیت(ع) و خدمت به مسلمانان فعالیت‌های خودش را آغاز کرد.
 
وی در مورد گستردگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بیان کرد: امروز ما با حدود 140 کشور در دنیا مرتبط هستیم و بیش از 360 نفر از جمعیت مجمع با ما مرتبط هستند و همچنین شخصیت‌های غیرشیعی و حتی غیرمسلمان نیز در کشورهای مختلف با ما ارتباط دارند که در حد اهداف مشترک با آنان همکاری داریم.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در تبیین اهداف مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: فعالیت‌های ما فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و عمومی است و هدف ما سامان یافتن شیعیان و پیروان اهل‌بیت(ع) در کشورهای مختلف و همکاری با یکدیگر است، برای نشر معارف اسلام و اهل‌بیت(ع) در دنیا، ما همه همکاری می‌کنیم و فعالیت‌های متعددی را دنبال می‌کنیم.
 
وی افزود: یکی دیگر از اهداف ما، تحکیم و تقویت و گسترش وحدت بین مسلمانان است، اتحاد بین مسلمانان در کشورهای مختلف با تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی و یکپارچگی جامعۀ اسلامی در جهان ممکن است که این یکی از بزرگترین اهدافی است که انقلاب اسلامی، حضرت‌امام(ره) و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند چون این یک اصل قرآنی و مورد توافق همۀ مسلمانان است لذا مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز این را یکی از اهداف اصلی خود می‌داند.
 
حجت الاسلام و المسلمین اختری ادامه داد: هدف دیگری که مجمع دنبال می‌کند رشد و توسعۀ فرهنگ پیروان اهل‌بیت(ع) و همچنین مردم مستضعف و محروم است. هدف دیگر ما، این است که مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) تبیین شود.
 
وی افزود: هدف دیگر ما دفاع و پشتیبانی و حمایت از مظلوم‌ها و محروم‌ها و به ویژه مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) است. مجمع تلاش می‌کند در جریانات سیاسی و بحران‌های اجتماعی و طبیعی که به وجود می‌آید در حد توان خودش اقدام کند و از محرومان دفاع کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در تبیین جنایات آل‌سعود با حمایت غرب و رژیم صهیونیستی گفت: امروز در جریان بحرین در پنجمین سال اشغال و بحران‌های آن هستیم و فشارهایی به مردم بحرین می‌شود و ظلم‌هایی از جانب آل‌خلیفه علیه مردم، دانشگاه و حوزۀ علمیه و شخص حجت الاسلام و المسلمین عیسی قاسم روا داشته می‌شود و دخالت رسمی آل‌سعود تداوم دارد که با پشتیبانی قدرت‌های شیطانی آمریکا، اسرائیل و انگلیس است و همواره به اعدام مردم و فشار علما تشویق می‌کنند که حضور نخست‌وزیر انگلیس در بحرین و شرکت در اجلاس اتحادیۀ خلیج فارس دلیل بر این بود که بعد از این حضور بود که آل‌خلیفه جرأت پیدا کرد و سه جوان بحرینی را اعدام کرد و همچنین بحران‌ها علیه مردم یمن ادامه دارد.
 
وی افزود: در نیجریه جنایاتی که وجود دارد که آل‌سعود با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل دارد و در قضایای میانمار، عراق و سوریه این قضایا وجود دارد که مجمع وظیفۀ خود می‌داند نسبت به این مسائل موضع‌گیری کند و از مردم مظلوم دفاع کند و با پیام‌ها و تحصن‌ها و درخواست از سازمان‌های بین‌المللی آنان را برای دفاع از محرومین بسیج کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در تبیین تولیدات فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: تولیدات فرهنگی مجمع، امروز به 2 هزار رسیده که به 58 زبان ترجمه شده است و تولیدات متعددی را در جاهای مختلف عرضه می‌کنیم و با چاپ و انتشار و حمایت از قلم‌به‌دستان در عرصۀ فرهنگی اقدام می‌کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین اختری در مورد دیگر اقدامات مجمع جهانی بیان کرد: در بنای مساجد و امثالهم کمک می‌کنیم تا با تشویق خیرین بتوانیم برای مردم خدماتی را انجام بدهیم و مدرسه و مسجد و بیمارستان ساخته شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: سایت‌هایی مثل ویکی‌شیعه به 7 زبان؛ سایت مفتاح برای پاسخگویی به شبهات که به 70  هزار شبهه پاسخ داده شده؛ خبرگزاری ابنا که به 23 زبان اطلاع‌رسانی می‌کند و همچنین سایت مجمع اطلاعاتی را دارد که می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در ادامه در تبیین دلیل گرایش جهان نسبت به اسلام گفت: ایستادگی امروز ملت ما و پشتیبانی مجموعه‌های مسلمان علاقمند و طرفدار جمهوری اسلامی باعث گسترش مکتب اسلام در دنیا شده است و اقبالی که به اسلام وجود دارد از برکات انقلاب اسلامی است و این حقیقت، وظیفۀ ما را بیشتر می‌کند.
 
وی افزود: رهبری برای هدایت این جوانان اروپایی و امریکایی دو نامه نوشتند که در اختیار آنان قرار گرفته و مجمع به 56 زبان ترجمه کرده و در اختیار آنان قرار داده و این موج روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است.
 
https://taghribnews.com/vdcd5n0xfyt0kx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی