تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 272672
آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

ایران اسلامی ذره ای از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد/ نماد استکبار، رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: ولیعهد تازه به دوران رسیده آل سعود گفته جنگ را به تهران می کشیم، بچه تر از این هستید که این عرضه را داشته باشید.
ایران اسلامی ذره ای از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد/ نماد استکبار، رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه روز قدس در دانشگاه تهران گفت: امروز نماد استکبار، رژیم صهیونیستی و آمریکاهستند و متاسفانه همپیمانان آمریکا در منطقه خود را به این رژیم انسان ستیز متصل کردند.
 
آیت الله خاتمی تصریح کرد: ولیعهد تازه به دوران رسیده آل سعود گفته جنگ را به تهران می کشیم، بچه تر از این هستید که این عرضه را داشته باشید صدام که از شما قوی تر بود و شما تا آخر از او حمایت کردید هیچ غلطی نتوانست بکند.
 
وی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز سوء قصد به جان رهبر انقلاب در ۶ تیر گفت: تقدیر خدا این بود این بزرگوار بماند و پرچمی که امام راحل برافراشته را همچنان به اهتزاز در آورد. دهه شصت که مظلوم است دهه تثبیت انقلاب اسلامی بود. شهادت شهید باهنر و رجایی ، بهشتی برای تثبیت انقلاب بود. این شهیدان با خون خود ارزشها را در انقلاب تثبیت کردند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: باید این قوه را تقویت کرد که تقویت این قوه تقویت دو قوه دیگر است تقویت درونی تقویت قضات و تقویت بیرونی حمایت مردم از قوه قضائیه است.
 
وی با اشاره به عملیات موشکی لیله القدر گفت: این عملیات کار بسیار بزرگی بود، در قرآن خداوند به عنوان منتقم شمرده شده است. این عملیات تجلی صفت منتقم بودن خدا بود.
 
خاتمی افزود: همزمانی این عملیات موشکی با تحریم ایران در سنای آمریکا بسیار معنا دار است، شما هر چه می خواهید طرح علیه ایران تصویب کنید اما ایران اسلامی ذره ای از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد. می خواهید برنامه موشکی ما را تعطیل کنید اما به کوری چشم شما بر اقتدار موشکی خود خواهیم افزود.
 
خطیب جمعه تهران گفت: این عملیات موشکی پیامی به رژیم صهیونیستی و دست نشانده های آمریکا در منطقه بود، ما در عرصه امنیت کشور با هیچ کس شوخی نداریم این تنها موشک های میان برد ماست خود حدیث مفصل بخوان از موشک های دور برد ما.
 
وی با بیان اینکه از زمان سخنرانی رهبری تا این عملیات ۴ ساعت بیشتر نگذشته بود گفت: نیروهای مسلح می گویند «رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن». این عملیات موشکی محور وحدت شد همه سلیقه ها و جناح ها از این عملیات موشکی حمایت کردند.
 
خاتمی با اشاره به تحریم های جدید یادآور شد: طرح تحریم اخیر سنای آمریکا نقض جسم و روح برجام است.مردم انتظار برخورد قاطع با این عهدشکنی دارند.
 
وی گفت: از صد نفر در سنا ۹۸ نفر به این طرح ضد ایرانی رای دادند، دموکرات و جمهوری خواه همه دشمن نظام اسلامی هستند.
 
خاتمی با اشاره به اینکه وزیر خارجه سابق آمریکا گفته است «تلاش کردیم ایران را در برنامه هسته ای به عقب نشینی وادار کنیم و دولت بعد باید ایران را در برنامه موشکی به عقب نشینی وادارد» افزود: مطمئن باشید مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود و ملت در برنامه موشکی خود ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد.
 
وی افزود: امروز می گویند موشک نداشته باشید، فردا می گویند تانک نداشته باشید پس فردا می گویند حتی تفنگ هم نداشته باشید، ملت ما تا آخرین نفس و آخرین قطره خون پای انقلاب ایستاده است.
 
خاتمی گفت: دولت آمریکا غیر قابل اعتماد است ملت های آزده جهان این پیام را بشنوید.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از عناصری در داخل ایران که به تغییر مسالمت آمیز نظام منجر شود گفت: شما سی و هشت سال است که در پی تغییر نظام هستید، خواب هایی که می بینید تا الان تعبیر نشده و نمی شود.
 
وی افزود: روانشناسی ملت ما نفرت از بیگانه سلطه گر است، اینجا اصولگرا و اصلاح طلب نداریم. تقاضا می کنم در رویکردهای خود تغییر دهید جوری بعضی ها حرف نزنند و عمل نکنند که آمریکا را امیدوار کنند آفرین بر بیانیه اعتراضی به این اظهارات که صادر شد.
 
خاتمی با اشاره به برنامه های متعدد در جهت تغییر از درون نظام توسط نظام سلطه خاطر نشان کرد: شما همواره ناکام بودید و انشاالله ناکام خواهید ماند.

 
https://taghribnews.com/vdcd5x0xxyt0596.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی