تاریخ انتشار۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 267461

بوکوحرام ده‌ها دختر نیجریه‌ای را آزاد کرد

گروه تروریستی بوکوحرام، ده‌ها نفر از دانش آموزان دختری را که در سال 2014 از منطقه چیبوک در شمال شرق این کشور ربوده بود، آزاد کرد.
بوکوحرام ده‌ها دختر نیجریه‌ای را آزاد کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یکی از وزیران دولت نیجریه که نخواست نامش فاش شود، با تأیید خبر آزادی این دختران  در عین ‌حال افزود: به‌ زودی بیانیه‌ای رسمی در این ‌باره منتشر خواهد شد؛ یک مقام رسمی دیگر نیجریه نیز گفت: این دختران در پی مذاکرات با دولت آزاد شدند.

برخی منابع شمار این دختران را حدود 80 نفر و برخی می‌گویند؛ تروریست‌های بوکوحرام حدود 60 نفر را آزاد کرده‌اند.

یک منبع نظامی گفت: این دختران در حال حاضر در پایگاه‌های نظامی هستند و تا عصر یکشنبه با پروازی به مایدگوری (پایتخت ایالت بورونو) منتقل خواهند شد.

بیش از 20 دختر ربوده‌شده در اکتبر گذشته در پی توافقی با رایزنی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آزاد شدند؛ شماری از این دختران نیز موفق به فرار شده و یا نجات یافتند، اما  گمان می‌رود  195 دختر همچنان در اسارت تروریست‌های بوکوحرام باشند.

تروریست‌های بوکوحرام در 19 فروردین 93 ، 276 نفر از دختران دانش‌آموز را از مدرسه‌ای در منطقۀ چیبوک ربودند؛ 57 نفر از این دختران موفق به فرار شدند؛ اما حدود 220 نفر از آن‌ها هنوز مفقود هستند و تلاش‌های بین‌المللی برای ردیابی و نجات آن‌ها تاکنون بی‌فایده بوده است.

این گروه تروریستی در ماه اگوست با انتشار ویدئویی که در آن برخی از دختران ربوده‌شده را نشان می‌داد، خواهان آزادی برخی از هم‌قطاران تروریست خود در ازای آزادی این دختران شد؛ یکی از اعضای این گروه تروریستی که در این ویدئو صورت خود را پوشانده بود، مدعی شد که برخی از این دختران زنده هستند و سایر دختران در حملات هوایی ارتش نیجریه به مخفیگاه‌های بوکوحرام کشته‌شده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcd950xfyt09o6.2a2y.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی