تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 286163

محکومیت همه پرسی کردستان عراق در خطبه های نماز جمعه لبنان

مهمترین محور خطبه های نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف لبنان، مسأله همه پرسی استقلال کردستان عراق و پیامدهای آن در منطقه بود که خطیبان جمعه لبنان این اقدام را به شدت محکوم کردند.
محکومیت همه پرسی کردستان عراق در خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل‌الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، بر لزوم عدم جدایی اقلیم کردستان تاکید کرد و گفت: جدایی اقلیم کردستان خطرهای فراوانی برای کردستان و همچنین وحدت عراق و وحدت منطقه به دنبال دارد. اسرائیل نیز از این مسئله استقبال کرده و پرچم این رژیم در اقلیم به اهتزاز درآمده است.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: مقامات اقلیم کردستان بدانند که حمایت رژیم صهیونیستی از برگزاری این همه پرسی و جدایی اقلیم از عراق با هدف یاری کردن کردها صورت نمی‌گیرد بلکه آنان می‌خواهند بذر فتنه را کاشته و اختلافات داخلی را در عراق و خارج این کشور افزایش دهند.

علامه عفیف نابلسی امام جمعه شهر صیدا نیز در خطبه های نماز جمعه دیروز که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، درباره همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی از تاسیس دولت جدید در کردستان عراق تجزیه منطقه است چرا که پروژه داعش برای اجرای نقشه صهیونیست ها با ناکامی مواجه شده است.

وی افزود: همه پروژه‌هایی که درصدد تقسیم کشورهای منطقه هستند، مطمئنا به نتیجه نخواهد رسید و مقاومت ملت فلسطین و ملت‌های منطقه پاسخی به جنایت های اسرائیل و آنچه اسرائیل جدید نامیده می‌شود، به شمار می آید.

حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت هم در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امام حسین(ع)، با اشاره به اوضاع خطرناک منطقه تصریح کرد: آنچه در شمال عراق رخ می دهد توطئه ای برای سوریه و لبنان نیز به شمار می آید و اگر در آمادگی کامل قرار نداشته باشیم ضربه بزرگی خواهیم خورد. 

این روحانی لبنانی همچنین مخالفت قاطع خود را با استقلال اقلیم کردستان اعلام و بر لزوم مقابله با این توطئه که خطر بزرگی برای دولت های منطقه و خدمتی بزرگ به رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد و گفت: تاسیس دولت کُرد عراق خدمتی به پایگاه های نظامی و جاسوسی آمریکا است و هدف آنها تخریب منطقه و گسترش تنش و برپایی دولت های حامی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

حجت الاسلام شیخ علی الخطیب معاون رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در منطقه لبابا در بقاع غربی برگزار شد، تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد مسائل لبنان را با مسائل کشورهای خارجی منطقه و جهان گره بزند و این مساله باید درباره روابط میان لبنان و سوریه نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که مصلحت امنیتی و اقتصادی و سیاسی لبنان در گرو برقراری روابط مثبت با سوریه است.

وی همچنین درباره همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: بسیار واضح است که برخی از جریان ها و کشورهای جهان تلاش می کنند تا کشورهای منطقه را به کشورهای کوچک طایفه ای و نژادی در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی تقسیم کنند. گرچه آنها برای تحقق نقشه خود در عراق و سوریه از گروه های تروریستی استفاده می کردند اما با شکست این پروژه به سوی گزینه جدایی اقلیم کردستان رفتند.
https://taghribnews.com/vdcd990xsyt0jf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی