تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 251567
ابراهیم جعفری:

دخالت نظامی آنکارا در عراق داعش را تقویت می‌کند

وزیر امور خارجه عراق انتقاد شدیدی به عملکرد آنکارا در عملیات موصل علیه داعش و دخالت‌های نظامی این کشور در شمال عراق وارد کرد و این گونه دخالت ها را عامل تقویت داعش دانست.
دخالت نظامی آنکارا در عراق داعش را تقویت می‌کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ابراهیم جعفری"، وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، انتقاد شدیدی به عملکرد ترکیه در عملیات موصل علیه تروریسم داعش وارد و دخالت نظامی آنکارا در شمال عراق را رد کرد و گفت: ما نه از ترکیه و نه از هیچ کشور دیگری درخواست انجام چنین کاری را نکرده ایم؛ چنین دخالت خارجی داعش را تضعیف نکرده بلکه آن را تقویت می کند.

"ابراهیم جعفری" با ابراز تعجب از اظهارات چند پهلوی آنکارا تحت ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان گفت: هیچ دلیلی برای حضور نیروهای بیگانه در عراق وجود ندارد؛ ما از ترکیه یک بار یک چیز را می شنویم و بار دیگر چیزی دیگر را.

وی ادامه داد: آنکارا در نزدیکی موصل یک پایگاه نظامی را ایجاد کرده و تا به حال همه درخواست های عراق برای بازگرداندن نیروهای خود را انکار کرده است؛ ترکیه درخواست می کند که به صورت قدرتمندانه تر در جنگ با داعش در منطقه مشارکت داده شود.

وزیر امور خارجه عراق که قرار است امروز (دوشنبه)در برلین با همتای آلمانی خود "فرانک والتر اشتاین مایر" دیدار کند، سعی می کند، نگرانی ها درباره رقابت و درگیری های جدید بین نیروهای مختلف شرکت کننده در عملیات موصل یا بین این گروه ها و مردم موصل را برطرف کند.

وی  با ابراز رضایت درباره پیشرفت ها در عملیات موصل در این باره گفت: اقدامات برای این عملیات و اقدامات بعد از آزادی این منطقه به خوبی برنامه ریزی و آماده سازی شده است؛  بعد از آزادی شهر موصل ما به یک طرح بازسازی دوباره برای این منطقه مانند نمونه طرح مارشال برای آلمان بعد از سال 1945 نیاز داریم.

 
https://taghribnews.com/vdcd9f0x5yt0kk6.2a2y.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی