تاریخ انتشار۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 211462
واکنش سوریه به اقدام عربستان در سازمان ملل؛

عربستان و قطر حق درس دادن به دیگران در زمینه حقوق بشر را ندارند

اقدام عربستان در ارائه پیش نویس قطعنامه به کمیته حقوق بشر سازمان ملل با واکنش شدید نماینده سوریه مواجه شد.
عربستان و قطر حق درس دادن به دیگران در زمینه حقوق بشر را ندارند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از رویترز، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل، در اعتراض به اقدام شب گذشته عربستان سعودی در ارائه پیش نویس به کمیته حقق بشر سازمان ملل گفت: «عربستان سعودی و قطر، حق درس دادن به دیگران در زمینه حقوق بشر را ندارند».
به گفته نماینده سوریه در سازمان ملل، هدف از این قطعنامه، «سیاسی کردن» اوضاع حقوق بشر در سوریه است.

این اقدام عربستان در حالی انجام گرفته که روز گذشته در ابتدا عفو بین الملل با انتشار گزارشی از افزایش تعداد اعدام شدگان در عربستان گزارش داد و عنوان کرد که تعداد افراد اعدام شده در عربستان در سال جاری به بالاترین تعداد در ۲۰ سال اخیر رسیده است.

همچنین کمیته صلیب سرخ جهانی در بیانیه ای از عربستان سعودی خواست که بمباران بیمارستان ها و مراکز درمانی یمن را متوقف کند.
شب گذشته عربستان سعودی در ادامه سیاست های غلط خود علیه ایران، پیش نویس قطعنامه ای را علیه کشورمان به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد که در آن کمک های ایران و روسیه به حکومت سوریه محکوم شده است.
پیش‌نویس این قطعنامه را عربستان سعود با همکاری قطر تهیه کرده است. قطعنامه‌ای که از حمایت کشورهای عربی، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و عمده کشورهای غربی برخوردار است.

پیش از آغاز مجمع عمومی سازمان ملل عربستان با وجود وضعیت نامناسب حقوق بشر در این کشور به ریاست کمیته حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد.
بعد از توافق چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و عراق برای مبارزه مشترک با گروه های تروریستی، مواضع این گروه ها که از حمایت مستقیم اعراب حاشیه خلیج فارس برخوردار بودند بکلی تضعیف شد و همین امر موجب گشته تا کشورهای عربی و غربی به شدت با حملات روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه مخالف باشند از همین رو به نظر می رسد که اقدام جدید عربستان و قطر نیز در همین راستا انجام گرفته باشد.
https://taghribnews.com/vdcd9f0xxyt0fo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی