تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 199764
شیخ ماهر حمود:

بیماری اختلاف مذهبی در جهان اسلام شیوع پیدا کرده است

تنا-اختصاصی
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تأکید کرد:ما امروز در برابر یک بیماری قرار داریم، وبایی که به نام اختلافات مذهبی در جهان اسلام منتشر شده است.
بیماری اختلاف مذهبی در جهان اسلام شیوع پیدا کرده است
 به گزارش خبرنگار تقریب از بیروت، "شیخ ماهر حمود" رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت طی سخنانی در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس عمومی اتحادیه علمای مقاومت در بیروت با اشاره به حوادث روزهای گذشته فلسطین، از مردم و علمای فلسطین که در مقابل رفتارهای ددمنشانه رژیم صهیونیستی ایستادگی به خرج دادند و به ویژه از مفتی قدس که خواستار قیام امت در مقابل یهودی سازی قدس شده بود قدردانی کرد.
وی افزود: ما امروز در برابر یک بیماری قرار داریم، وبایی که به نام اختلافات مذهبی در جهان اسلام منتشر شده است.
شیخ حمود افزود: امروز عده ای تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی حزب الله را با گروه های تروریستی حاضر در کشورهای اسلامی مقایسه کنند. این درحالی است که ایران و حزب الله خدمات فراوانی به فلسطین کرده اند.
وی افزود: امروز این سوال مطرح می شود که چرا از ما می خواهند در زمره کسانی قرار بگیریم که پول و اموال فراوانی را صرف ویرانی سوریه می کنند؟ چرا می خواهند علما و اصحاب عمائم در خدمت حکام و پادشاهان قرار گیرند و در طمع رسیدن به پست و مقام با یکدیگر به جنگ و جدال برخیزند؟ آیا خداوند از علما پیمان نگرفت که در مقابل ظلم ظالمان سکوت نکنند؟ علم عالمان دینی چه ارزشی دارد وقتی در اعتراض و فریاد کشیدن بر سر مستبدین و طواغین از آن بهره گرفته نشود؟
چرا وقتی یمن ویران می شود عده ای آن را حرکت قهرمانانه در برابر فارس ها و مجوس معرفی می کنند اما وقتی تروریست ها  سوریه را به نابودی می کشانند گفته می شود اینها انقلابیون هستند. چرا معیارها عوض شده است؟ وقتی در برابر ظلم سکوت می کنیم چطور می خواهیم جواب خدا را بدهیم؟ زمان فریاد کشیدن در برابر ظلم هایی که بر غزه و فلسطین می رود کی خواهد رسید؟
شیخ ماهر حمود تصریح کرد: امروز سخنانی از داخل فلسطین اشغالی و از خود صهیونیست ها می شنویم که از نابودی رژِم صهیونیستی می گویند. اتفاقی که نه از طریق شمشیر بلکه با افزایش تعداد فلسطینی ها در داخل اراضی اشغالی و غلبه عددی آنها بر صهیونیست ها و شهرک نشینان صهیونیست در حال روی دادن است. در واقع امروز اسراییل با بحران داخلی روبرو است. حتی اسراییلی ها و یهودی ها از حتمی بودن زوال اسراییل سخن می گویند.
وی افزود: نابودی اسراییل حقیقتی است که در قران و تورات به آن اشاره شده و تاریخ نیز بر آن دلالت دارد. اما در این میان مسلمانان در چه نقطه ای قرار دارند؟ مشغول جنگ و درگیری داخلی هستند.
شیخ ماهر حمود اظهار داشت: رسول خدا بشارت نابودی کسری و قیصر را داد و این اتفاق تنها چند سال پس از رحلت آن حضرت حاصل شد. ما امروز از زوال اسراییل سخن می گوییم. ما راه حل تشکیل دو کشور را قبول نداریم و با اطمینان و یقین کامل از نابودی اسراییل سخن می گوییم. ایمان داریم روزی خواهد رسید که این مجموعه با ایمان دست در دست یکدیگر خواهد داد و اسراییل را نابود خواهد کرد.
 رئیس اتحادیه علمای مقاومت اظهار داشت: این همایش که تلاش کوچکی است از آنچه باید باشد، در برابر وظایف ما در قبال فلسطین کم و ناچیز است، اما گامی در این جهت به شمار می آید.
 وی افزود: بگذارید تهمت زنندگان هر چه می خواهند اتهام بزنند. پاسخ ما به آنها این است که: «ادعو الی الله علی بصیرة انا و من اتبعنی». ما خط مستقیم و صحیح هستیم. همان هایی هستیم که رسول خدا(ص) آنها را تحسین کرد. برای همین است که از نابودی اسراییل سخن می گوییم و از همه امت و از علمای امت می خواهیم در این مسیر با ما همراه شوند.
 
https://taghribnews.com/vdcd9n0foyt0n56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی