تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 269568
روحانی برجسته اهل سنت یونان:

جهان اسلام بیش از هر زمانی نیازمند وحدت است

روحانی برجسته اهل تسنن یونانی با بیان اینکه متأسفانه گروههای افراطی نام مقدس اسلام را مخدوش می کنند، گفت: جهان اسلام و امت اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند وحدت هستند.
جهان اسلام بیش از هر زمانی نیازمند وحدت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حمزه عثمان" مفتی شهر دی دیموتخیس و یکی از رهبران برجسته اهل تسنن یونانی با اشاره به مشکلات زیاد جهان اسلام و اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان گفت: امروز جهان اسلام از نداشتن وحدت رنج می برد و چنانچه به وحدت که خواسته رسول اکرم(ص) و اسلام است، عمل شود، مسلمانان از مشکلات رهایی یافته و با شکوفایی جهان اسلام روبرو خواهیم شد.

حمزه عثمان در دیداری که "علی محمدحلمی" رایزن فرهنگی کشورمان در محل مفتی گری شهر دی دیموتیخس با وی داشت، گزارشی از سفر اخیر خود به ایران و شرکت در مراسم افتتاحیه "مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام" ارائه کرد و ضمن تشکر و قدردانی گفت: اقدام دست اندرکاران برگزاری این مراسم که با برنامه ریزی خوب زمینه را برای ارائه سخنرانی ها در فضایی معنوی فراهم آورده بودند، قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت وحدت بین امت اسلامی برای فائق آمدن بر مشکلات جهان اسلام نیز گفت: در این زمان وحدت بین امت اسلامی از هر زمان دیگری مهم و با اهمیت تر است و جمهوری اسلامی ایران در این راستا برنامه ها و فعالیت های ارزشمندی را انجام می دهد.

عثمان با ارائه گزارشی از عملکرد مفتی گری این منطقه گفت: ما در حد توان تلاش می کنیم که مسائل اسلام را در میان جوانان زنده نگهداریم و از این رو کلاس های تدریس دروس دینی و آموزش قرآن در مدارس مسلمانان و بعضاً کلاس های ویژه دایر کرده ایم؛ وی همچنین به تعمیر و مرمت آثار اسلامی و ارتباط مطلوب مفتی گری با دولت یونان اشاره کرد.

حلمی نیز در این دیدار با اشاره به مسؤولیت خطیر رهبران ادیان توحیدی و به خصوص رهبران جهان اسلام گفت:امروز رهبران دینی و مسلمانان در تربیت فرزندان امت اسلامی دارای وظایف سنگینی هستند و باید تلاش خود را به منظور حفظ هویت فرهنگی و مذهبی و انتقال آن به فرزندان خود افزایش دهند.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه با اشاره به ضرورت حضور مسلمانان شمال یونان در صحنه بین المللی و اجتماعات مسلمانان گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که مسلمانان شمال یونان در برنامه های بین المللی جهان اسلام حضور فعال داشته باشند و از این رو ما آماده پذیرایی اندیشمندان و دست اندرکاران امور دینی در برنامه هایی همچون مسابقات بین المللی قرائت و حفظ قرآن کریم، اعزام قاری و مدرس برای آموزش قرآن کریم در مدارس یونان هستیم.

حلمی همچنین از آمادگی برای ارائه کتاب های مورد نیاز جامعه مسلمانان شمال یونان خبر داد؛ وی در ادامه افزود: متأسفانه گروه های تروریستی با حمایت آمریکا، برخی کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای عربی منطقه به اقدامات جنایتکارانه بر علیه برادران اسلامی خود دست می زنند و رفتار زشت خود را متأسفانه به نام مقدس اسلام انجام می دهند که به چهره اسلام که دین رحمت و محبت است، در سطح بین المللی لطمه می زنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه افزود: با وجود چنین شرایطی وظایف مؤمنان و مسؤولان دینی برای نشان دادن چهره واقعی اسلام بسیار سنگین است، زیرا این گروه های تروریستی نه تنها هیچ ارتباطی با اصل اسلام ندارند، بلکه خطر بزرگی برای جهان اسلام و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی به شمار می روند.

وی خاطر نشان کرد:‌باید با رایزنی و همکاری اندیشمندان دینی و دانشگاهی با این پدیده شوم مقابله و اجازه ندهیم که چهره مقدس اسلام و ادیان الهی در افکار عمومی مخدوش شود.
 
https://taghribnews.com/vdcd9n0xjyt09k6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی