تاریخ انتشار۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : 294164
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

وجود با برکت ختمی مرتبت (ص) برای تمام عالم بشریت مایه رحمت است

امامان و خطبای جمعه اهل سنت استان گلستان با اذعان بر مایه رحمت و رافت بودن وجود نازنین و با برکت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) برای تمام عالم بشریت، رحلت ایشان را مصیبت، غم و اندوه بزرگی برای جهان هستی عنوان کردند.
وجود با برکت ختمی مرتبت (ص) برای تمام عالم بشریت مایه رحمت است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: رسول اکرم (ص) قطعا برای همه مسلمانان اسوه و الگوی همیشگی است، ایشان برای مسلمین خیر کثیر و بزرگترین نعمت بوده و است.

«آخوند عبدالرحمان کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: شخصیت عظیمی که اشرف مخلوقات و مورد تائید حق تعالی بود رحمتی فنا ناپذیر است که همه کائنات از وجودش بهره مند می شوند.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت قبا بندر ترکمن، دوست داشتن رسول الله (ص) را نشانه ایمان انسان دانست و تصریح کرد: کسی که به سید المرسلین (ص) اظهار محبت و مودت می کند دینش کامل می شود و به سعادت اخروی دست می یابد.

وی، افزود: برگزاری مراسم برای رحلت و یا میلاد پیامبر اسلام (ص) به خاطر دوست داشتن ایشان است و این مراسمات که همراه با درود، صلوات و ذکر برای آن حضرت است آرامش قلوب مومنان را فراهم می کند.

محمد بن عبدالله (ص) مهمترین محور وحدت و همدلی مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: مسلمین با گردآمدن حول محور خاتم المرسلین (ص) که نقطه اشتراک مهمی است وحدت و همدلی خودشان را حفظ کنند.

«آخوندعبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، تصریح کرد: اکنون بعد از گذشت بیش از 14 قرن از ظهور  دین مبین اسلام، نورانیت پیغمبر این شریعت، سراسر جهان را فرا گرفته است.

به گفته وی؛ رسالت همه انبیاء الهی به رسالت آخرین پیامبر که برترین آنها نیز بود منتهی شد، آن حضرت در طول عمر با برکت خویش برای اهتمام در خواندن نماز آنقدر سفارش کرده که ادای این فریضه الهی از نخستین و آخرین توصیه های ایشان بود.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاوووس با اشاره به حادثه غم انگیز زلزله غرب کشور، اظهار کرد: این حادثه که برای هموطنان آسیب دیده خیلی دردناک بود آیتی از آیات الهی است.

وی، ادامه داد: خداوند برای رفتگان این حادثه آمرزش و مغفرت و برای بازماندگان صبر عنایت کند، وظیفه همه مسلمانان است تا هر نوع کمکی که از دستشان بر می آید برای آنها انجام دهند.

بلایای طبیعی زنگ هشدار خداوند برای انسان ها است

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: زلزله ای که در غرب کشور به وقوع پیوست برای انسان های دیندار و عاقل زنگ هشدار است.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: انسان ها از وقوع این گونه بلایا و آفت های طبیعی که یک دفعه رخ می دهد و خسارات فراوانی متوجه زندگی انسان ها می کند درس و عبرت گیرند.

به گفته وی؛ دادن صدقه به افراد نیازمند، بلاهای متعددی را دفع می کند، ضروری  است برای دور ماندن از غضب و خشم الهی، احسان و نیکوکاری بر همنوعان را فراموش نکنیم.

زندگی نورانی رسول الله (ص) سراسر درس برای مسلمین است

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: زندگی پر از نور و معرفت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سراسر درس و عبرت برای همه مسلمین است.

«آخوند عبدالرحمان پقه» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: حیات طیبه و سیره پاک پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگترین موهبت و عطیه الهی برای انسان ها بود، پس تبعیت از راه ایشان تشکر از زحمات ایشان است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت احمدیه چین سولی آق قلا با اعلام اینکه دشمن امروز با استفاده از ترفندهای متنوع و گوناگون درصدد تضعیف جهان اسلام است، ابراز کرد: تربیت صحیح اولاد که به فرموده پیامبر بزرگوار اسلام (ص)هدیه و سرمایه ای بزرگ از جانب پروردگار برای انسان ها است می تواند آینده ما و فرزندانمان را در برابر هجمه های دشمن واکسینه نماید.

وی، افزود: مسلمین در همه حالات هوشیاری و آگاهی خودشان را نسبت به نقشه های استکبار جهانی و مزدورانش حفظ کنند.

مردم و مسئولان به کمک هموطنان زلزله دیده بشتابند

امام جمعه اهل سنت کلاله، گفت: هموطنان آسیب دیده از زلزله غرب کشور نیازمند کمک مردم و مسئولان کشور هستند و وظیفه همه ما است تا به این افراد آسیب دیده کمک کنیم.

«آخوند محی الدین احمدی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: رسول الله (ص) فرموده است: «مسلمان کسی است که به فریاد برادر مسلمان گرفتار خود برسد و اگر به حمایت از مسلمانی که کمک خواست نرود مسلمان نیست».

به گفته وی؛ این حادثه غمناک مصیبت بزرگ برای ملت ایران بود، وقتی رنجی به پیکره امت برسد باید ناراحت شویم.

پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) عزیزترین انسان نزد خداوند است

امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، گفت: رسول الله (ص) شخصیت عزیزی داشت هیچ شخصی عزیزتر از او نزد خداوند نیست.

«آخوند عبدالمجید آرمون» در نماز جمعه این هفته ینقاق گالیکش، اظهار کرد: همه موجودات حتی وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص) نیازمند ذات اقدس و پر قدرت الهی است.

به گفته وی؛ جامعه اسلامی از عقیده توحیدی اسلام که به سیرت و شخصیت بزرگ آن حضرت بها می دهد فاصله نگیرد.

 امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش با تاکید بر اینکه باید از قهر خداوند بترسیم، بیان کرد: یکی از عبرت های بلایای طبیعی از جمله زلزله این است که قدر نعمت های الهی را بدانیم؛ زیرا هر نعمتی که که ما از آن استفاده می کنیم به امر خداوند می تواند مایه عذاب و یا مرگ انسان ها شود.

رسول الله (ص) رحمت للعالمین برای همه موجودات روی زمین است

امام جمعه موقت مسجد جامع عرفانی آق قلا، گفت: رسول اکرم (ص) نه تنها برای انسان ها؛ بلکه برای همه موجودات روی زمین مایه رحمت و برکت است.

«آخوند عبدالباسط رهبر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع عرفانی آق قلا، اظهار کرد: ایشان در طول 23 سال از نبوتش متحمل سختی ها، تهمت ها و ناملایمات فراوانی شد؛ ولی با قلب رئوفی که داشت همه را تحمل کرد.

به گفته وی؛ آن حضرت افضل ترین انبیا الهی است؛ زیرا در زمان بقیه پیامبران عذاب الهی در زمان حضور پیامبر آن قوم نازل شد؛ ولی خاتم الانبیاء (ص) حاضر به آمدن عذاب برای قومش نشد.
 
انسان مومن در برابر بلایا و مصیبت ها صابر و شاکر است

امام جمعه موقت بناور، گفت: مومنان در برابر بلایا، مصیبت ها و آزمایش هایی که از طرف خداوند نازل می شود صابر و شاکر هستند.

«آخوند نیاز قلیچ حنفی» در نماز جمعه این هفته بناور با اشاره به زلزله غرب کشور در استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان، اظهار کرد: هموطنان عزیزی که در این حادثه دردناک شاهد مرگ و مجروحیت عزیزان خویش بودند صبر را پیشه خود سازند و از ناملایمات اظهار گله و شکوه نکنند که خداوند با صابران است.

به گفته وی؛ انسان در هر حالت از خداوند کمک طلب کند؛ زیرا بندگان عاجز و بی نوا به مشیت و اراده خداوند محتاج هستند.
https://taghribnews.com/vdcd9o0xoyt0nf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی