تاریخ انتشار۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 242765
پس از اتهامات غربی ها به دولت سوریه؛

اذعان به دخالت غربی ها در حمله شیمیایی به سوریه

افسر سابق ارتش آمریکا معتقد است اظهارات نماینده سوریه در سازمان ملل مبنی بر دست داشتن دستگاه های اطلاعاتی فرانسه در حملات شیمیایی به غوطه شرقی،حقیقت داشته است.
اذعان به دخالت غربی ها در حمله شیمیایی به سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،‌ اسکات بنت در پاسخ به اینکه دخالت دستگاه های اطلاعاتی غرب در این حمله تا چه حد قابل تصور و به حقیقت نزدیک است گفت: به نظر من این اتفاق دقیقا روی داده است.
 
وی گفت: این حملات به طور حتم با دخالت دستگاه های اطلاعاتی و عوامل نظامی غرب در آمریکا، فرانسه و انگلیس روی داده است.
 
بنت گفت: این گروه ها از مدتها قبل تلاش های خود را برای انجام یک حمله شیمیایی متمرکز کرده بودند زیرا چنین حادثه ای می توانست باعث برانگیختن احساسات و افکار عمومی جهان شود و آسان ترین راه برای به راه انداختن یک حرکت مردمی در کشورهای اروپایی برای جلب حمایت از مداخله نظامی مستقیم علیه دولت سوریه و سرنگونی بشار اسد بود. این برنامه ای بود که غربی ها برای سوریه تهیه کرده بودند.
 
افسر سابق ارتش آمریکا گفت: اکنون سوریه در طرح این ادعا و تلاش برای اثبات آن تنها نیست. قدرت های بزرگی مانند روسیه، چین و ایران می توانند با امکانات اطلاعاتی که در اختیار دارند به اثبات این ادعای سوریه کمک کنند تا مشخص شود حمله شیمیایی غوطه با دخالت غربی ها انجام شده است. بنابراین سوریه در اثبات ادعای خود در سازمان ملل امکانات بسیار خوبی در اختیار خواهد داشت. کشورهایی که در این ماجرا از سوریه حمایت می کنند بسیار قدرتمند هستند. آنها به دنبال اشغال سوریه یا تبدیل آن به یک مستعمره برای خود نیستند بلکه تلاش می کنند ثبات این کشور را تقویت کنند تا بقیه کشورهای جهان به آن چشم طمع نداشته باشند. حقیقت اینست که آمریکا، ناتو، فرانسه و انگلیس نقشه ای کشیدند تا بر اساس آن یک حمله شیمیایی در این کشور انجام دهند و سپس بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مقصر آن جلوه دهند و با این بهانه به سرعت خود را برای حمله نظامی به این کشور آماده کنند. هدف نهایی این طرح سرنگون کردن بشار اسد بود. بر اساس این طرح عربستان نیز عوامل وهابی را به سوریه می فرستاد و گام بعدی هم حمله به مناطق جنوب روسیه و بی ثبات کردن آنها بود. 
 
اما روسیه همه این برنامه ها را خنثی کرد و توافقی را به وجود آورد تا بر اساس آن بشار اسد همه سلاح های شیمیایی خود را نابود کند. به این ترتیب هیچ بهانه ای برای جنگ و حمله به سوریه باقی نماند و آمریکا و ناتو ابتکار عمل را از دست دادند.
 
بنت با اعلام اینکه اظهارات وی در مورد سوریه با بررسی و پیگیری اطلاعات قابل اثبات است افزود فرانسه با اتکا به نهادهای ظاهرا خیریه یا صنعتی مانند سازمان پزشکان بدون مرز و شرکت ساختمانی لافارژ - که به بنیاد کلینتون کمک مالی کرده است - اقدام به عملیات علیه دولت سوریه می کرد.
 
شرکت لافارژ کارخانه سیمان خود در سوریه را به اردوگاه آموزشی نیروهای ویژه برای مبارزه با دولت اسد تبدیل کرد و این اثبات شده است. سازمان پزشکان بدون مرز نیز به ارائه اطلاعات به دستگاه های جاسوسی فرانسه متهم است. فرانسه با توجه به گذشته استعماری خود همواره به دنبال به دست آوردن سوریه بوده است. فرانسه مدتها سوریه را به عنوان مستعمره در اختیار داشته و اکنون نوعی حس مالکیت به این کشور دارد که من فکر می کنم در این تلاش ها به نتیجه ای نخواهد رسید. فرانسه همچنین تلاش می کند خود را به عنوان یک قدرت جهانی تثبیت کند به همین دلیل ابتدا با دخالت در لیبی ثبات را در این کشور از بین برد و اکنون قصد دارد همان برنامه ها را در سوریه نیز پیاده کند. درستی این ادعاها و اطلاعات موجود قابل اثبات است و کسی نمی تواند آن را تئوری توطئه بنامد. متهم کردن کشورها به استفاده از سلاح های ممنوعه روشی است که غربی ها در رویارویی با عراق نیز به کار بردند و در نهایت پس از سرنگون کردن حکومت صدام حسین، کشور عراق را ویران کردند. اما روسیه و ایران که اجرای این نقشه را قبلا در عراق و لیبی دیده بودند در برابر غرب ایستادند و فریب نخوردند.
 
https://taghribnews.com/vdcd9x0xkyt0o56.2a2y.html
مرجع : صداوسیما
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی