تاریخ انتشار۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 242963

قیام شماری از عشایر عراقی علیه داعش/ اعدام 48 غیرنظامی درعراق

فرمانده عملیات الجزیره در عراق، از قیام شماری از عشایر علیه گروه تروریستی داعش در غرب الرمادی مرکز استان الانبار خبر داد.
قیام شماری از عشایر عراقی علیه داعش/ اعدام 48 غیرنظامی درعراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) سرلشکر "قاسم المحمدی"روز جمعه گفت: عشایر شهر "عنه" در غرب الرمادی مرکز استان الانبار عناصر داعش را مورد حمله قرار دادند؛ به گفته وی این دومین حمله در نوع خود طی دو روز گذشته بوده است.

فرمانده عملیات الجزیره همچنین گفت: عملیات نظامی برای آزاد سازی و کنترل مجدد نیروهای عراقی بر مناطق "عنه"، "رواه" و "االقائم"در غرب الانبار به زودی آغاز خواهد شد؛ گروه تروریستی داعش منطقه عنه را در سال 2014 تصرف کرد.

خبر دیگر اینکه، داعش  48غیرنظامی را که قصد داشتند از مناطق تحت سیطره این گروه به مناطق دیگر بگریزند اعدام کرد.
 
پایگاه خبری العربیه با انتشاراین خبر افزود: این افراد تلاش کرده بودند از منطقه الحویجه به سمت مناطقی که در دست نیروهای امنیتی این کشور هستند، بروند.

بر اساس این خبر و بر اساس آمار سازمان ملل به این ترتیب داعش تاکنون 250نفر از حدود سه هزارغیرنظامی که در منطقه مزبور در عراق تحت سیطره دارد را اعدام کرده است.

گزارش رویترز در این زمینه حاکی است، مذاکره کننده سازمان ملل در امور آوارگان گزارش هایی دریافت کرده است که نشان می دهد، داعش در روز چهارم ماه جاری میلادی حدود سه هزار نفر را که از روستاهای اطراف حویجه در استان کرکوک می خواستند به سمت کرکوک بگریزند به اسارت گرفته که تاکنون 12 نفر از آنها دراسارت مرده اند.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر عراق نیز اعلام کرد: بین 100تا 120 نفر از جنگجویان داعش هزاران غیرنظامی را به اسارت گرفته و ازآنان به عنوان سپر انسانی در برابر حملات نیروهای ارتش عراق استفاده می کنند و تا کنون دهها نفر از آنها اعدام شده اند.

 
https://taghribnews.com/vdcd9x0xsyt0on6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی