تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : 220462
معاون بين‌الملل جامعه المصطفي در گفتگو با تقریب:

اندیشه را با حرکتهای نظامی نمی توان از بین برد/با فکر جوانان را از جذب شدن به جریانهای تکفیری بازداریم

تنا – اختصاصی
فکر باید در برابر فکر باشد لذا باید در ابتدا کارهای فکری کرد تا راههای مقابله با تکفیریها نتیجه بخش باشد و جوانان جذب جریانهای تکفیری نشوند.
اندیشه را با حرکتهای نظامی نمی توان از بین برد/با فکر جوانان را از جذب شدن به جریانهای تکفیری بازداریم
حجت‌الاسلام و المسلمین "عبدالمجيد حكيم الهي" معاون بین الملل جامعه المصطفی العالمیه و رییس دبیرخانه همایش بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز که چندی پیش در شهر مقدس قم برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) اظهار داشت:باتوجه به این که جریانهای تکفیری برخاسته از یک موضوع ایدئولوژیک هستند، عامل تحریک جوانان و انضمام آنها به جریانهای تکفیری و افراطی مسائل فکری، عقیدتی و معرفتی است.
 
وی افزود:مهتمرین راهکار برای مقابله با تکفیریها و رشد و توسعه آنها بهره گیری از مسائل فکری و معرفتی است چون آنها برخاسته از یک عقیده و فکر هستند و فکر و اندیشه را با حرکتهای نظامی و فیزیکی نمی توان از بین برد.
 
معاون بين‌الملل جامعه المصطفي در ادامه تاکید کرد:فکر باید در برابر فکر قرار گیرد تا نتیجه بخش باشد لذا باید در ابتدا کارهای فکری و اطلاع رسانی انجام شود تا جوانان جذب گروههای تکفیری نشوند.
 
وی افزود: به فرض این که برخی با فعالیتهای نظامی بخواهند جلوی آن را بگیرند لکن طبیعی و بدیهی است که این گونه فعالیتها در یک محدوده خاص و منطقه خاص جغرافیایی انجام می شود اما فکر و اندیشه قابل حصر در یک مرز جغرافیایی نیست بنابراین باید کار فکری در اولویت قرار گیرد.
 
https://taghribnews.com/vdcd9z0xxyt0xo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی