تاریخ انتشار۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 267317
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

استفاده از فیوضات ماه شعبان انسان را برای ورود به ماه رمضان آماده می کند

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با اذعان بر اینکه شعبان همچون چشمه ای است تا انسان خود را پیش از ورود به ماه مبارک رمضان در آن شست و شو دهد و پاکیزه وارد ماه رمضان شود بر استفاده از فیوضات، معنویت و ظرفیت این ماه مبارک تاکید کردند.
استفاده از فیوضات ماه شعبان انسان را برای ورود به ماه رمضان آماده می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: خداوند فرصت شعبان را در اختیار آنهایی که توفیق کرامات و فیوضات ماه رجب را نداشته اند قرار داده تا با استفاده از این فرصت آماده ورود به ماه مبارک رمضان شوند.

«آخوند عبدالرشید بشاورد» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: شب نیمه شعبان به شب قدر اولیای الهی معروف است، دعا و ذکر در این شب فضیلت بسیاری دارد و اندیشه و عقلانیت انسان را متبرک به نور امداد الهی می کند.

خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن با اشاره به اهمیت خواندن نماز جمعه در دین مبین اسلام، اظهار کرد: روز جمعه از اعیاد مهم مسلمانان است که در برخی از روایات از آن به عنوان افضل الایام، برترین روزها یاد شده است.
وی، افزود: نمازجمعه از عبادات زیبا و دلپذیر در اسلام است که به منظور تحقق آرمان های اجتماعی، تشریع شده است.

به گفته وی؛ نمازجمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکردی به حکمت ها و مصلحت های اجتماعی هم چون وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف، و صلح و همزیستی دارد.

آخوند بشاورد، گوش کردن مردم به خطبه های نماز جمعه را واجب دانست و گفت: سکوت و صحبت نکردن در حین ایراد خطبه توصیه شده است.

وی، ادامه داد: خداوند برای انسان 2 گوش و یک زبان عطا کرده و این را می رساند که انسان بیشتر از آنکه حرف بزند باید بشنود تا تعالیم اسلامی را به خوبی فرا گیرد.

از رحمت خداوند در ماه شعبان محروم نشویم

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: ماه شعبان فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نياز با خالق هستی و نزديكی هرچه بهتر و بيشتر به معبود و كسب بركات الهی است به همین خاطر نباید از رحمت خداوند در این ماه محروم شویم.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: شب نيمه شعبان از چنان اهميتي برخوردار است كه هم‌ رديف شب‌های قدر قرار دارد و از اين موقعيت می‌ توان چون شب‌ های قدر ماه مبارك رمضان برای كسب خيرات و بركات معنوی بهره برد و نهايت تلاش را برای كسب فيض داشت.

به گفته وی؛ خداوند در این ماه رحمت واسعه خودش را بر سر انسان می گستراند و با نظر رحمت به او نگاه می کند تا انسان با بهره مند شدن از فیوضات الهی راه رستگاری را راحت تر بجوید.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ربانیه چنارلی با تاکید بر اهمیت شب برات، تصریح کرد: خداوند در این شب مبارک، حساب عمر و رزق و روزی یک سال آینده انسان ها را مشخص می کند.

وی، افزود: اهل سنت همچون برادران شیعه به عظمت و برکت این شب بزرگ اعتقاد راسخ دارند و در آن شب به انجام عبادت و راز و نیاز با خالق خود می پردازند.

جوانان در مقابل نقشه های شوم دشمن هوشیار باشند

امام جمعه موقت اهل سنت بناور، گفت: ضروری است جوانان مسلمان نقشه های شوم دشمن را شناخته و در برابر آن هوشیار باشند.

«آخوند نیاز قلیچ حنفی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع بناور، اظهار کرد: استکبار جهانی با تولید برنامه های ضد اخلاقی و ضد اسلامی در ماهواره ها و شبکه های مجازی می خواهند اذهان جوانان مسلمان را به انحراف بكشانند؛ لذا باید با بصیرت لازم و آگاهی از نقشه های شوم استكبار، آنان را در تحقق اهدافشان ناكام گذاریم.

به گفته وی؛ متولیان و مسئولان فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، باید طراحی و برنامه ریزی قوی تر و دقیق تری داشته باشند.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت نور بناور با اذعان بر اینکه بیشتر اصحاب و یاران پیامبر اسلام (ص) را جوانان تشکیل می دادند، گفت: گسترش و پیروزی دین اسلام در فتوحات مدیون رشادت و دلاوری های جوانان مومن بوده است.

وی، ادامه داد: در عرصه جنگ نرم دشمنان، باید هوشیارانه و با برنامه ریزی کامل به مقابله برخاست و مراقب همه جوانب کار و توطئه های دشمنان بود.

به گفته وی؛ همانگونه که ما با تمام وجود در برابر دشمنان متجاوز حساسیت نشان می دهیم باید در برابر متجاوزان به مرزهای اعتقادی و تهدیداتی که باورهای دینی جامعه و نسل جوان را تهدید می کند نیز حساسیت داشته باشیم.

ماه شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان است

امام جمعه اهل سنت قرنجیک، گفت: ماه شعبان ماه بسيار شريفی است و مقدمه ورود به ماه ضيافت الهی است.

«آخوند مخدوم کسلخه»در نماز جمعه مسجد جامع سراج الرسول قرنجیک، اظهار کرد: این ماه مهيا شدن و كسب آمادگی های روحی برای درك هر چه بيشتر از فيوضات معنوی ماه مبارك رمضان را نصیب انسان می کند.

به گفته وی؛ ماه شعبان در زمره با ارزش ترین ایام سال است و به انجام عبادات در این ماه تاکید فراوانی شده است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت سراج الرسول قرنجیک با یادآوری اینکه ماه شعبان به ماه پیامبر اعظم (ص) منسوب است، ابراز کرد: خاتم الانبیاء (ص) در این ماه مبارک بسیار روزه مى‌ گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌ كرد و مى‌ فرمود شعبان، ماه من است هر كه یك روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود.

وی، افزود: بر همه امت محمدی است براى جلب محبت پیغمبرعزیزمان و براى کسب تقرب به سوى پروردگار خود قدر و منزلت این ماه عظیم را بدانیم.

حضور حداکثری در انتخابات 29 اردیبهشت داشته باشید

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: جامعه اهل سنت و بخصوص ترکمن های استان گلستان در همه انتخابات ادوار گذشته حضور حداکثری داشتند و انشاء الله در روز 29 اردیبهشت نیز با حضور پرشور خود از این تکلیف ملی و قانونی خود نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: بر اساس آمار انتخابات گذشته، مردم شهرها و روستاهای شرق استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس با مشارکت بیش از 80 درصدی خود در ادوار گذشته چه انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای شهر و روستا پایبندی خود را به انقلاب، رهبری و آرمان های ارزشمند نظام اسلامی به منصه ظهور رسانده اند.

به گفته وی؛ ضروری است با حضور آگاهانه و انتخاب نامزدهای اصلح برای شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری علاوه بر شرکت در تعیین سرنوشت خود، حمایت مجدد خود را از نظام اسلامی به جهانیان اعلام نماییم.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاووس با اشاره به حادثه تاسف بار انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر، اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه دلخراش جمعی از هم استانی های کارگر و زحمتکش که برای کسب حلال و بردن نان  بر سفره خانواده هایشان در عمق 1 هزار و 200 متری مشغول کار بودند  جان باختند و تعدادی نیز محبوس شده اند.

وی، افزود: به نوبه خودم و از طرف مردم شهرستان گنبد کاووس این ضایعه عظیم را به خانواده های داغدار جان باختگان و حادثه دیدگان تسلیت گفته از خداوند متعال برای جانباختگان عزیز علو درجات و برای خانواده های داغدار صبر جمیل مسئلت می نماییم.

آخوند عبدالکریم جاور، داشتن حب پاک و راستین پیامبراسلام (ص) را نیازمند گذشت دانست و گفت: گذشت از همه مسائل دنیوی ازجمله جان، مال، همسر، اولاد، برادر، تجارت و الگوی قراردادن عملی فضائل اخلاق ایشان در همه شرایط، همانگونه که اصحاب کرام رسول الله (ص) به آن عمل کردند و ایمان و حب قلبی خود را در حساس ترین شرایط عملا بر ایشان ثابت کردند.

وی، ادامه داد: دل کندن از هوا و هوس های دنیوی و مرگ همراه با  ایمان و اعتقاد به الله متعال و پیامبر(ص)، نیستی و فنا نیست؛ بلکه رسیدن به مقام و منزلت در پیشگاه الهی است.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس با بیان اینکه درآخرت هرکس با دوستان و محبان خود محشور می شود، گفت: امیدوارم که شما مسلمین و نمازگزارن با عمل به احکام و فرایض دینی و سنن پیامبر جزو محبان رسول الله قرار بگیرید.

نامزدهای انتخاباتی اخلاق و حقوق اسلامی را رعایت کنند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: توصیه بنده به نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا این هست که در تبلیغات انتخاباتی، اخلاق و حقوق اسلامی را در نظر بگیرند و درصدد تخریب هم و تهمت و افترا بر علیه یکدیگر نباشند که این موضوع از نظر اسلامی نادرست است.

«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر، اظهار کرد: استفاده از نخبگان اهل سنت در دولت آینده یکی از خواسته های اساسی جامعه اهل سنت از رییس جمهور آینده کشور است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، خطاب به کاندیدهای انتخاباتی، گفت: از وعده های دروغین بپرهیزید، شخصی مد نظر مردم هست که صداقت، دیانت، امانت داری، توان خدمت و شجاعت داشته باشد.

مولوی گرگیج اهل سنت را مرزبانان مطمئن نظام دانست و گفت: اهل سنت یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و مرزبانان مطمئن این مرز و بوم هستند؛ لذا انتظار داریم که به حقوق شهروندان اهل سنت توجه شود.

وی، ادامه داد: اهل سنت در مدیریت های کلان کشور و نیروهای نظامی و انتظامی سهم اندکی دارند؛ لذا از کاندیداتورای ریاست جمهوری انتظار داریم که در تبلیغات انتخاباتی خود  برای ما این مسئله را شفاف سازی کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اظهار تاسف از حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر، تصریح کرد: گلایه عمده کارگران معدن این بود که در این مکان ایمنی بسیار ضعیف بود و این حادثه بر اثر سهل انگاری و کمبود تجهیزات رخ داده است، در یک خانواده چهار نفر جان خود را از دست دادند که این موضوع بسیار دلخراش بود.

وی، افزود: هنگامی که چنین کار پرمخاطره ای انجام می گردد باید به مسئله ایمنی آن توجه بیشتری شود از این رو کارفرمایان معدن باید پاسخگوی این سهل انگاری باشند، باید در چنین مسایلی امکانات بسیار قوی باشند و ابتدا ایمنی کار باید در نظر گرفته شود.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر خاطر نشان کرد: الله ذوالجلال به بازماندگان این سانحه صبر و اجر عنایت فرماید، طلب شفای عاجل برای مصدومین و آمرزش و مغفرت برای جان باختگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم و همچنین آرزو داریم وضعیت محبوسین معدن هرچه سریعتر مشخص شود، از نیروهای امداد، انتظامی و نظامی کمال تقدیر و تشکر را داریم که در این چند روز زحمات و سختی های فراوانی را در زمینه خدمت رسانی متحمل شدند.
https://taghribnews.com/vdcdf50x5yt09s6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی