تاریخ انتشار۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۸
کد مطلب : 277712
​نماینده صلیب سرخ آلمان:

خطر قحطی 7 میلیون یمنی را تهدید می‌کند

نماینده صلیب سرخ آلمان با اشاره به شرایط وخیم مردم یمن و در عین حال پایداری آنان، درباره گسترش وبا در یمن و خطر قحطی در این کشور هشدار داد.
خطر قحطی 7 میلیون یمنی را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «آسترید نیسن» یکی از مقامات صلیب‌سرخ آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور درباره گسترش وبا در یمن هشدار داد و کمک‌های جهانی برای نجات مردم این کشور را ضروری دانست.
 
وی در این باره گفت: وبا بیماری‌ای است که در حالت عادی به راحتی درمان می‌شود. اما این موضوع درباره یمن که شرایط جنگی در این کشور حاکم است، صدق نمی‌کند. یمن بدون کمک‌های خارجی نجات نخواهد یافت.
 
وی که به تازگی از صنعا بازگشته است درباره شرایط حاکم در یمن به روزنامه آلمانی «تاگ‌بلات» گفت که پس از ورود به شهر شاهد آشیانه بمباران شده هواپیما، هواپیماهای سوخته و بالگردهای خراب بوده است و  مجموع شرایط از جمله حضور مردان مسلح در مناطق مختلف شهر حاکی از آن بود که این شهر، شهری عادی نیست.
 
نیسن گفت: سعودی‌ها هر روز و بیشتر اوقات شبها، صنعا را بمباران می‌کنند و تحمل این وضعیت برای کسی که بمباران را تجربه نکرده، وحشتناک است.
 
وی درباره گسترش وبا در یمن نیز گفت: ما هر روز به طور متوسط 7 هزار مورد جدید وبا داریم و این تعداد تا پایان سال احتمالا از 400 هزار مورد کنونی به 600 هزار مورد افزایش خواهد یافت. 45 درصد از تاسیسات درمانی در پی بمباران و یا در جریان نبردهای خیابانی نابود شده‌اند. علاوه بر آن، کارکنان بخش درمانی ماه‌هاست که حقوق‌ نگرفته‌اند.
 
نیسن درباره بی‌توجهی رسانه‌های غربی به بحران موجود در یمن هم گفت: این کشور چه پیش از جنگ و چه پس از آن در حاشیه بود. این کشور نیازمند کمک های جهانی است تا بتواند باقی بماند.
https://taghribnews.com/vdcdf50xxyt0556.2a2y.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی