تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 141415

موافقتنامه همکاری فرهنگی و هنری میان ایران و اندونزی امضاء شد

تنا
موافقتنامه همکار‌ی‌های فرهنگی هنری بین دو کشور ایران و اندونزی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد نوح وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی امضاء شد.
موافقتنامه همکاری فرهنگی و هنری میان ایران و اندونزی امضاء شد
" علی جنتی " یکشنبه شب در حاشیه امضای این موافقنامه و آغاز هفته فرهنگی اندونزی در ایران گفت: همکاری‌های فرهنگی ایران با کشور اندونزی از سالیان قبل تاکنون ادامه داشته است و همیشه موافقت‌نامه‌های فرهنگی زیادی مابین دو کشور بوده است.

وی افزود: در طول یک دهه گذشته مقامات عالیرتبه، روسای جمهور، روسای مجلس و گروه‌های دولتی دو کشور با یکدیگر دیدار داشته و دائم در سفر میان دو کشور بوده‌اند. ما بیشتر از ۴۰ سال است که روابط خوب و حسنه‌ای با مردم و دولت اندونزی‌ داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روابط ایران و اندونزی همیشه در حد بسیار ممتازی بوده و همین‌جا اعلام می‌کنم که هیچ کلمه ای بهتر از دوستی نیست.

جنتی تصریح کرد که بر این باوریم دوستی و تعامل باعث تعمیق و توسعه روابط میان ملت ها خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روابط ایران و اندونزی همیشه در حد بسیار ممتازی بوده و همین‌جا اعلام می‌کنم که هیچ کلمه ای بهتر از دوستی نیست.

وزیرارشاد خاطرنشان کرد که براساس این موافقتنامه دو کشور بر عملیاتی کردن مفاد تفاهمنامه های قبلی تاکید کردند.

به گفته جنتی این موافقنامه در خصوص پیگیری مفاد تفاهم نامه قبلی که ۲ سال پیش بین ایران و اندونزی امضاء شد؛ منعقد شده تا هرچه سریعتر امکان اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه قبلی فراهم شود.

وزیرارشادافزود: فعالیت هایی همچون برگزاری نمایشگاه های نقاشی از هنرمندان ۲ کشور تا شش ماه دیگر انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که انعقاد موافقت نامه های فرهنگی میان ایران با کشورهای دوست و همسایه می تواند تاثیر خوبی بر روابط کشورها داشته باشد.

در ادامه وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی با تایید سخنان وزیرارشاد مبنی بر اینکه هیچ کلمه‌ای بهتر از دوستی نیست، گفت: ما باید برای تقویت دوستی ایران و اندونزی تلاش می کنیم.

" محمد نوح" اظهار داشت: از وزیر ارشاد و سایر دست‌اندرکاران فرهنگی ایران برای کمک در جهت برگزاری هفته فرهنگی اندونزی در ایران قدردانی کرد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را آشنایی بیشتر ایرانیان با فرهنگ و هنر اندونزی عنوان کرد.

وزیر فرهنگ اندونزی در خاتمه گفت: ما منتظریم که فرهنگ و هنر ایران نیز طی یک برنامه در اندونزی نمایش داده شود.

هفته فرهنگی اندونزی در ایران با حضور وزیران فرهنگ دو کشور یکشنبه شب در برج میلاد تهران آغاز بکار کرد.

در این هفته فرهنگی که تا سوم مهرماه ادامه دارد، موسیقی محلی اندونزی، نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی، نمایش لباس های اسلامی اندونزی، نمایش فیلم های اندونزی با حضور فیلمسازان و کارگردانان اندونزیایی نمایش داده می‌شود.

در ادامه این مراسم وزیران فرهنگ ایران و اندونزی از بخش های مختلف برگزاری هفته فرهنگی اندونزی در ایران بازدید کردند.
https://taghribnews.com/vdcdff0fkyt0oo6.2a2y.html
مرجع : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی