تاریخ انتشار۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 208718

ایران برای همکاری منطقه‌ای مصمم است

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در سخنانی در مجمع عمومی این سازمان با اشاره به نهایی شدن برجام، این توافق را دارای تاثیرات مثبت مهمی برای همه منطقه دانست.
ایران برای همکاری منطقه‌ای مصمم است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) غلامعلی خوشرو نماینده دائم کشورمان گفت: این توافق می ­تواند همکاری بیشتر در حوزه­ های مختلف امنیتی تا توسعه ­ای و زیست محیطی را تسهیل کند.
 
 وی با تاکید بر مصمم و جدی بودن جمهوری اسلامی ایران بر انجام گفتگوهای منطقه ای ادامه داد: این گفتگوها باید بر اساس اهداف و اصول مشترک مندرج در منشور ملل متحد، یعنی احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشورها، پرهیز از مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر، حل و فصل مسالمت­ آمیز اختلافات و خودداری از استفاده یا تهدید به استفاده از زور انجام شود.
 
وی تاکیدکرد: این گفتگوها باید به دنبال صلح، ثبات و دستیابی به پیشرفت و موفقیت برای همه باشد.
 
نماینده دائم کشورمان همچنین با اشاره به گسترش پدیده خشونت و افراطی­ گری از کشورهای عضو سازمان ملل متحد به دلیل حمایت از قطعنامه «جهانی علیه خشونت و افراطی­ گری خشونت­ بار» که به پیشنهاد و ابتکار رئیس جمهور کشورمان در سال 1392 به تصویب رسید تشکر کرد.
 
غلامعلی خوشرو در این باره گفت: اوضاع کنونی و تشدید افراطی­ گری در منطقه، نشان از به جا بودن این قطعنامه و ضرورت اقدام برای تحقق آن است.
 
وی تاکید کرد: در مدت فعالیت‌های مجمع عمومی در سال جاری باید برنامه جامعی برای اقدام مشترک علیه افراطی گری و خشونت تدوین شود تا با یک همکاری جمعی جهانی مانع از گسترش تروریسم و خشونت شد.
 
نماینده کشورمان خواستار همکاری در اجرای دستورکار2030 مجمع عمومی به طور ویژه موضوع تامین منابع مالی لازم برای اجرای این اهداف و انتقال فن آوری و دانش­ های مرتبط به منظور همکاری و مشارکت جهانی شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به مشارکت سازنده برای اجرای این برنامه در همه سطوح متعهد است و در این راه از همکاری با بخش­ های عمومی و خصوصی استقبال می­ کند.
 
غلامعلی خوشرو همچنین به موضوع تاثیر پدیده تروریسم بر سایر مشکلات در منطقه پرداخت و گفت: تروریست ­ها علاوه بر اینکه خود طبیعت را نابود می­ کنند، باعث می ­شوند موضوع توسعه پایدار از دستورکار کشورها خارج شود چرا که منابع در اختیار کشورها صرف مقابل با ناامنی می شود.
 
https://taghribnews.com/vdcdfj0xjyt0z56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی