تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 235718

کشف یک شبکه تروریستی در تونس

نیروهای امنیتی تونس یک شبکه تروریستی-تکفیری را در شمال شرقی این کشور کشف و اعضای آن را دستگیر کردند.
کشف یک شبکه تروریستی در تونس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وزارت کشور تونس در بیانیه ای از کشف و دستگیری یک شبکه تروریستی - تکفیری در شمال شرقی این کشور خبر داد.
 
شبکه تروریستی کشف شده در شمال شرق تونس، متشکل از چهار نفر از اهالی استان «المهدیة» است که دیروز به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
 
وزارت کشور تونس در بیانیه خود خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که عناصر دستگیر شده با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بودند و در تدارک عملیات علیه اماکن حساس بودند. آنها همچنین مواد اولیه برای ساخت بمب را آماده می کردند.
 
در این بیانیه خاطرنشان شده است که اعضای این شبکه برای بازجویی در خصوص جرایم تروریستی تحویل دستگاه های ذی ربط شدند.
 
تونس پس از حمله انتحاری 24 نوامبر (سوم آذر) به اتوبوس حامل نیروهای امنیتی ریاست جمهوری این کشور در پایتخت، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
 
کشور تونس در ماه های اخیر شاهد موج وسیعی از حمله های انتحاری و تروریستی بوده است. در هفته های گذشته تروریست ها با حمله به شهر «بن قردان» تونس 45 نفر را کشتند.
 
حضور گروه تروریستی داعش با بهره برداری از خلأ امنیتی و سیاسی در کشور نفت خیز لیبی، برای تونس نیز مشکلات امنیتی ایجاد کرده است. داعش در سال گذشته میلادی چند بار به تونس حمله کرد که در آن حملات دهها نیروی امنیتی تونسی و گردشگر خارجی کشته شدند.
تونس و لیبی حدود 500 کیلومتر مرز مشترک دارند.
https://taghribnews.com/vdcdfk0xjyt0s56.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی